Дисципліна: Арт-терапія у соціальній роботі
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 60 (2)
Мета навчальної дисципліни: осмислити й освоїти практичний досвід соціально-педагогічної роботи, яка передбачає опанування різноманітними технологіями, серед них важливе місце займають арт-терапевтичні технології.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
– роль і місце арт-терапії в ієрархії терапевтичних напрямків, що ґрунтуються на різновидах у мистецтві і творчій діяльності;
– історію становлення арт-терапії як самостійного психотерапевтичного напрямку;
– вплив окремих теоретичних напрямків на формування теорії і практики арт-терапії та основні положення і термінологію арт-терапії;
– обмеження у застосуванні арт-терапії та її окремих технік і механізми арт-терапевтичної взаємодії та специфіку терапевтичних стосунків в арт-терапії.
вміти:
– застосовувати техніки арт-терапії згідно різних теоретичних підходів: психоаналітичного, гештальтного, клієнт-центрованого і поведінкового;
– враховуючи основні фактори психотерапевтичного впливу арт-терапевтичної процедури, проводити індивідуальну і групову арт-терапію в умовах психологічного кабінету з метою надання клієнту необхідної психологічної допомоги.
Зміст дисципліни (тематика):
Арт-терапія як самостійний напрямок у лікувально-корекційній і профілактичній роботі. Теоретичні аспекти і проблеми арт-терапії. Етапи розвитку психотерапевтичної групи. Основні форми арт-терапевтичної роботи. Психоаналітичні аспекти розуміння природи і механізмів образотворчого мистецтва. Проективний підхід в інтерпретації образотворчої продукції.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання.