Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Експертні системи

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)

 

Мета навчальної дисципліни: підготовка фахівців з питань проектування та створення комп’ютерних інтелектуальних систем.

 

Вирішення проблеми створення експертних систем та баз знань є одним із головних напрямків розвитку сучасної інформатики і займає особливе місце у формуванні науково-технічного світогляду інженера.

 

Тема викладання навчальної дисципліни: вивчення основ проектування та засобів створення і функціонування комп’ютерних інтелектуальних систем.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

-        проблематику та основні напрямки розвитку експертних систем та баз знань;

-        основні методи інженерії знань;

 

вміти:

-        володіти основами проектування інетелектуальних систем;

-        володіти навичками створення інтелектуальних (експертних) систем.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1. Класифікація та характеристики СШІ

Класифікація комп’ютерних систем штучного інтелекту.

Загальні характеристики СШІ.

Порівняльні характеристики інтелектуальних і традиційних систем.

Ознаки інтелектуальності СШІ.

Комп’ютерні моделі людського мислення.

Ранні СШІ. Основні характеристики.

Сучасні СШІ. Основні характеристики.

Тема 2. Експертні системи

Експертні системи. Основні характеристики.

Класифікація експертних систем.

Складові частини експертної системи.

Функціональна структура експертної системи.

Особливості створення експертної системи.

Колектив разробників експертної системи.

Основні етапи створення експертної системи.

Режими функціонування експертної системи.

Типи задач, що вирішуються в експертній системі.

Проблемні області використання експертних систем.

Області застосування експертних систем.

Тема 3. Бази знань

Основні властивості знань у СШІ.

Склад та структура бази знань у СШІ.

Склад та структура логічної бази знань.

Тема 4. Моделі подання знань в СШІ

Моделі подання знань у СШІ. Основні характеристики.

Логічна модель подання знань.

Алгоритми вирішення логічних задач.

Метод резолюцій вирішення логічних задач.

Семантична модель (мережа) подання знань.

Фреймова модель подання знань.

Слоти фреймових моделей. Основні характеристики.

Функціональні властивості фреймових моделей.

Продукційна модель подання знань.

Продукційне виведення на знаннях. Машина (інтерпретатор) виводу.

 

Види робіт: лекційні заняття, лабораторні заняття, модульні контрольні роботи, самостійна робота студентів.