Дисципліна: Історія мови
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета навчальної дисципліни:
- ознайомити студентів із загальною картиною походження, становлення і розвитку фонетичної, лексичної, граматичної систем східної мови в її конкретній своєрідності;
- допомогти студентам опанувати поняттєво-теоретичний апарат пропонованої дисципліни;
- розширити й систематизувати теоретичні знання студентів у галузі історії східної мови;
- сприяти опануванню студентами основних фонетичних, лексичних, граматичних явищ у динамічному розвиткові;
- навчити студентів аналізувати синхронні стани системи східної мови як процеси, щоб забезпечити більш глибоке розуміння законів мовного розвитку, причини змін східних мов;
- сформувати базу для подальшого самовдосконалення і використання історії східних мов у професійній сфері.
Завдання навчальної дисципліни:
методичні:
- виявляти домінуючі особливості і специфіку формування та розвитку фонетичної, лексичної, граматичної систем східної мови;
- обмежити кількість мовних прикладів із кожного розглядуваного мовного явища, залишивши на периферії частотність, широту поширення;
- залучати географічні карти діалектів східних мов, фонетичних, лексичних явищ відповідно;
теоретичні:
- познайомити студентів із особливостями формування, становлення і розвитку східних мов / націй;
- показати відмінності семітських мов від іє. мови-основи;
- висвітлити фонетичний, граматичний, словниковий рівень східних мов у діахронії;
практичні:
- навчити студентів порівнювати хронологічно звукову систему східної мови, її граматичний стрій, лексичний склад;
- навчити працювати зі словниками мови;
- навчити аналізувати уривки текстів на різних рівнях мови із залученням термінології.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- поняттєво-теоретичний апарат курсу «Історія мови»;
- критерії періодизації мови;
- основні свідчення про спосіб життя, релігію, звичаї народів Сходу;
- основні письмові пам’ятки етносу різних періодів розвитку;
- головні розбіжності між фонологічною, лексичною, граматичною будовою мови;
- правила читання східної мови;
- теоретичні підвалини порівняльно-історичного методу;
- характеристики сучасної східної мови та її національних варіантів.
вміти:
- пояснити проблеми періодизації історії мови;
- науково грамотно застосовувати набуті теоретичні знання при аналізові мовних явищ певного періоду;
- досліджувати певні мовні явища з історичного погляду;
- конспектувати першоджерела згідно вимог програми курсу;
- презентувати опрацьовані першоджерела східної мови;
- користуватись лексикографічними ресурсами східної мови різних періодів розвитку;
- перекладати аутентичні навчальні тексти за допомогою двомовних і одномовних словників.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання.