Дисципліна: Маркетингова товарна політика
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів системи знань про методи та процеси планування та управління товаром і асортиментом товарів, підтримання їх конкурентоспроможності, головні методологічні та організаційно-економічні принципи оптимізації товарної політики підприємства, розроблення товарів та послуг ринкової новизни.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- класифікаційні ознаки товарів споживчого і виробничо-технічного призначення;
- методи визначення конкурентоспроможності товару;
- поняття життєвого циклу товару;
- стратегії позиціювання товару на ринку;
- методи планування та розробки товару;
- стратегії упакування, маркування товару;
- сервісне обслуговування товару;
- поняття товарної марки;
- принципи формування товарного асортименту;
- процес розробки товарної політики підприємства;
- конкуренція на товарному ринку;
- сутність недобросовісної конкуренції;
- монополізація товарних ринків.
вміти:
- обирати відповідну ринкову стратегію відповідно до товарної політики підприємства;
- класифікувати товари за ознаками споживчого та промислового ринків;
- визначати місце товару відповідно до його життєвого циклу;
- визначати ознаки конкурентоспроможності товару;
- розробляти стратегію впровадження на ринок товару ринкової новизни;
- визначати та розробляти варіанти організації системи сервісу.
Зміст дисципліни (тематика):
Тема 1. Сутність і значення маркетингу в сучасній економіці.
Тема 2. Товарна політика підприємства.
Тема 3. Товари та послуги в маркетингової діяльності.
Тема 4. Товарна марка, упаковка, кодування товарів.
Тема 5. Планування нової продукції і розроблення товару.
Тема 6. Якість продукції та методи її оцінювання.
Тема 7. Ціна в системі ринкових характеристик товару.
Тема 8. Конкурентоспроможність товару та її показники.
Тема 9. Життєвий цикл товару.
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, курсова робота, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.