Дисципліна: Маркетингова цінова політика
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)
Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань щодо розроблення та реалізації маркетингового ціноутворення, висвітлення питань ціноутворення на нові і традиційні товари та послуги, які виробляють і збувають підприємства.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- економічну сутність понять "ціна", "ціноутворення" та "маркетингова цінова політика", їх місце в системі маркетингу;
- ієрархію взаємозв’язків між категоріями "ринок", "закон вартості", "ціна";
- теоретичні засади та категоріальний апарат розробки маркетингової цінової політики підприємства;
- сутність та механізм використання цінових та нецінових методів конкуренції;
- сутність функцій ціни;
- види цін, які використовуються на товарних ринках;
- класифікацію цін залежно від ознак, які покладені в основу групування;
- загальні принципи ціноутворення в умовах ринку;
- комплекс проблем, які виникають у процесі ціноутворення;
- сферу використання різних методів ціноутворення;
- відмінності маркетингового підходу до ціноутворення від класичної теорії цін;
- стратегічну структурність та стратегічну процесуальність циклу ціноутворення, послідовність його етапів, їх нормативну структуру та взаємообумовленість;
- підходи до розрахунку цін на основі витрат, попиту, конкуренції;
- підходи до розрахунку цін при використанні економіко-математичних методів;
- тактику сегментованого ціноутворення;
- особливості різних методів ціноутворення;
- сутність і процес формування цін продавця та покупця.
вміти:
- розробляти гнучку тактику ціноутворення з урахуванням різнопланових факторів;
- розрахувати ціни виробництва, оптової (відпускної) ціни підприємства та промисловості, роздрібної ціни;
- скласти калькуляції роздрібної ціни;
- розрахувати індекси цін та використовувати індекси для проектування цін;
- розраховувати змінну ціну на товар із довгостроковим циклом виробництва;
- визначати короткострокові, середньострокові та довгострокові цілі для розробки цінової стратегії;
- встановлювати пріоритети у процесі розробки цінової стратегії;
- розраховувати вірогідні реакції системи на зміну попиту;
- аналізувати тип ринку за допомогою індексів Харфіндела-Хіршмана та Лінда;
- зробити висновки про можливість злиття фірм на базі перелічених вище індексів;
- відобразити графіки змінення витрат у короткостроковому та довгостроковому періодах.
Зміст дисципліни (тематика):
Введення в ціноутворення. Формування цінової політики. Ціна як інструмент маркетингової цінової політики. Система цін та їх класифікація. Фактори маркетингового ціноутворення. Методичні підходи до ціноутворення в системі маркетингу. Процедура прийняття рішень щодо визначення ціни. Коригування ціни. Особливості дослідження ринкової кон’юнктури у ціноутворенні. Маркетингові стратегії ціноутворення. Ціноутворення в міжнародному маркетингу. Оцінювання помилки і ризику в ціноутворенні. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні. Ціноутворення брендів.
Види робіт: лекції, практичні, самостійна робота студентів.