Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Маркетингова цінова політика

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)

 

Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань щодо розроблення та реалізації маркетингового ціноутворення, висвітлення питань ціноутворення на нові і традиційні товари та послуги, які виробляють і збувають підприємства.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- економічну сутність понять "ціна", "ціноутворення" та "маркетингова цінова політика", їх місце в системі маркетингу;

- ієрархію взаємозв’язків між категоріями "ринок", "закон вартості", "ціна";

- теоретичні засади та категоріальний апарат розробки маркетингової цінової політики підприємства;

- сутність та механізм використання цінових та нецінових методів конкуренції;

- сутність функцій ціни;

- види цін, які використовуються на товарних ринках;

- класифікацію цін залежно від ознак, які покладені в основу групування;

- загальні принципи ціноутворення в умовах ринку;

- комплекс проблем, які виникають у процесі ціноутворення;

- сферу використання різних методів ціноутворення;

- відмінності маркетингового підходу до ціноутворення від класичної теорії цін;

- стратегічну структурність та стратегічну процесуальність циклу ціноутворення, послідовність його етапів, їх нормативну структуру та взаємообумовленість;

- підходи до розрахунку цін на основі витрат, попиту, конкуренції;

- підходи до розрахунку цін при використанні економіко-математичних методів;

- тактику сегментованого ціноутворення;

- особливості різних методів ціноутворення;

- сутність і процес формування цін продавця та покупця.

 

вміти:

- розробляти гнучку тактику ціноутворення з урахуванням різнопланових факторів;

- розрахувати ціни виробництва, оптової (відпускної) ціни підприємства та промисловості, роздрібної ціни;

- скласти калькуляції роздрібної ціни;

- розрахувати індекси цін та використовувати індекси для проектування цін;

- розраховувати змінну ціну на товар із довгостроковим циклом виробництва;

- визначати короткострокові, середньострокові та довгострокові цілі для розробки цінової стратегії;

- встановлювати пріоритети у процесі розробки цінової стратегії;

- розраховувати вірогідні реакції системи на зміну попиту;

- аналізувати тип ринку за допомогою індексів Харфіндела-Хіршмана та Лінда;

- зробити висновки про можливість злиття фірм на базі перелічених вище індексів;

- відобразити графіки змінення витрат у короткостроковому та довгостроковому періодах.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Введення в ціноутворення. Формування цінової політики. Ціна як інструмент маркетингової цінової політики. Система цін та їх класифікація. Фактори маркетингового ціноутворення. Методичні підходи до ціноутворення в системі маркетингу. Процедура прийняття рішень щодо визначення ціни. Коригування ціни. Особливості дослідження ринкової кон’юнктури у ціноутворенні. Маркетингові стратегії ціноутворення. Ціноутворення в міжнародному маркетингу. Оцінювання помилки і ризику в ціноутворенні. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні. Ціноутворення брендів.

 

Види робіт: лекції, практичні, самостійна робота студентів.