Дисципліна: Методика викладання української мови
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета навчальної дисципліни:
- детально розглянути класичні питання методики української мови;
- сформувати у майбутніх викладачів національно свідоме ставлення до української мови як рідної і державної, розуміння її значення як предмета шкільного навчання і засобу вивчення інших предметів;
- навчити студентів, майбутніх викладачів, самостійно працювати з навчально-методичною літературою.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- базові мовні норми;
- зміст, мету, принципи, засоби, прийоми навчання української мови в школі;
- умови мотиваційного забезпечення навчальної діяльності з цієї дисципліни та мету її успішної організації;
- основні вектори розвитку сучасної лінгводидактики;
- інноваційні та інтерактивні технології.
вміти:
- здійснювати навчання української мови в комунікативно-діяльнісному та функціонально-стилістичному аспектах;
- формувати цілісні світоглядні уявлення;
- комунікативно виправдано користуватися зображувально-виражальними засобами мови в різних життєвих ситуаціях під час сприймання;
- розвивати пізнавальну самостійність учнів та студентів;
- оперувати основними лінгводидактичними поняттями, концепціями; самостійно працювати з науковою та методичною літературою.
Зміст дисципліни (тематика):
Загальні питання методики навчання української мови в школі (освітнє значення української мови як навчального предмета; мета і зміст навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах: обсяг знань, умінь і навичок з української мови; методи навчання української мови за напрямками навчальної діяльності; урок української мови, його моделювання; структура уроку).
Методика мовленнєвого розвитку, переказ у системі роботи над формуванням мовленнєвих умінь, твір як вид роботи над формуванням мовленнєвих умінь.
Методика вивчення окремих розділів курсу.
Методика позакласної роботи та факультативних занять з української мови.
Види робіт: лекції, семінарські, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання.