Дисципліна: Мікологія
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)
Мета навчальної дисципліни: дати студентам глибоке розуміння біорізноманіття грибів та деяких грибоподібних організмів, їх ролі у лісових біогеоценозах. Особливе значення мають гриби, котрі представлені гастероїдними та трутовими грибами, котрі добре розвиваються за дії антропогенних факторів.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- мікроміцети та макроміцети;
- будову клітини;
- розмноження: вегетативне, безстатеве, статеве;
- мікроскопіювання мікроміцетів;
- біохімія грибів;
- фізіологічно активні речовини грибів;
- ферменти, антибіотики, токсини, стимулятори росту;
- біоекологічні особливості грибів;
- формування адекватних уявлень про екосистемні функції грибів;
- мікодеструктори промислових матеріалів.
вміти:
- використовувати набуті знання у своїй практичній діяльності;
- культивувати гриби на природних субстратах;
- культивувати аскоміцети на твердих поживних середовищах;
- культивувати аскоміцети на твердих поживних середовищах;
- визначати швидкість радіального росту;
- визначати активність внутрішньоклітинних та позаклітинних ферментів; антиоксидантного захисту клітини.
Зміст дисципліни (тематика): Мікологія як окремий науковий напрямок біологічної науки. Предмет, завдання мікології; її місце та роль у сучасній біології. Значення грибів. Виникнення і розвиток мікології. Нарис історії світової і вітчизняної мікології. Внесок вітчизняних і зарубіжних учених у розвиток мікології. Головні напрямки розвитку й основні методи мікології. Морфологія та ультраструктура. Мікроміцети і макроміцети. Будова клітини. Розмноження: вегетативне, безстатеве, статеве. Утворення сумки і базидії. Еволюція видів відділу Basidiomycota. Мікроскопіювання макроміцетів. Цистиди. Базидії. Біохімія грибів. Фізіологічно активні речовини грибів. Ферменти, антибіотики, токсини, стимулятори росту.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, практичні роботи, лабораторні роботи, самостійна робота, індивідуальна робота, контрольні завдання.