Дисципліна: Організація ресторанного та готельного господарства
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 240 (8)
Мета навчальної дисципліни: вивчення навчальної дисципліни полягає у засвоєнні студентами теоретичних та практичних основ організації функціонування підприємства готельного господарства на ринку, сприйнятті ними готельного господарства як невід’ємної частини сфери туризму України, яка набуває все більшого значення в економічному житті країни.
Практичне застосування набутих теоретичних знань допоможе студентам оволодіти навичками організації підприємства готельного господарства та відрегулювати його успішну діяльність на ринку готельних послуг.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- особливості організації готельного господарства в Україні та закордоном;
- основні фактори, що впливають на розподіл підприємств готельного господарства на типи і категорії;
- організація приміщень на підприємствах готельного господарства;
- організація процесу обслуговування в підприємствах готельного господарства;
- основи організації підприємств ресторанного господарства при різних засобах розміщення;
- організація обслуговування клієнтів у підприємствах готельного господарства різних типів та категорій;
- організація допоміжних служб, цехів і обслуговуючих господарств;
- організація праці в готельному господарстві;
- організація виробничого процесу в підрозділах підприємства готельного господарства та його контроль.
вміти:
- систематизувати інформацію стосовно місцезнаходження, основного призначення, рівня обслуговування, обслуговуючого персоналу, місткості готелю; проводити порівняльний аналіз послуг, що надаються готельними підприємствами України різного типу;
- пристосовуватися до сучасних тенденцій розвитку готельного господарства;
- підбирати готелі та номери відповідно до вимог, бажань та можливостей туриста;
- створення гостинного середовища в готелях;
- оцінювати рівень гостинності та комфорту готелів;
- оцінювати результати гостинності; складати анкети для виявлення рівня задоволення мешканців готелю;
- забезпечити зворотний зв’язок із туристами.
Зміст дисципліни (тематика):
Організація системи обслуговування на підприємствах готельного типу. Визначення, зміст та види готельних послуг. Історія розвитку готельного господарства в світі та Україні. Концепція гостинності в готельному господарстві. Нормативно-правове регулювання готельної індустрії. Сучасний підхід до класифікації підприємств готельного господарства. Організаційна структура готелю. Організація роботи служби прийому і розміщення та обслуговування. Сучасні системи бронювання місць у готелях. Організація обслуговування туристів у готелях. Технологія прибиральних робіт у приміщеннях готелів. Організація функціонування готельних підприємств. Управління персоналом готельного комплексу. Стратегії конкуренції та формування ринкових цін на готельні послуги. Забезпечення безпеки у готельному комплексі. Функціональна організація приміщень підприємств готельного господарства. Архітектура та інтер’єр у готельному господарств.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання.