Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Основи теплотехніки та термодинаміки

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)

 

Навчальна дисципліна «Основи теплотехніки та термодинаміки» входить до циклу професійної підготовки фахівців за спеціальністю «Автомобільний транспорт», дає можливість теоретично і практично підготувати майбутніх фахівців по методах отримання, перетворення, передачі і використання теплоти в такій мірі, щоб вони могли вибрати і при потребі експлуатувати необхідне теплотехнічне обладнання.

Науковий напрямок дисципліни базується на сутності теплотехнічної термінології, законів отримання і перетворення енергії, методів аналізу ефективності використання теплоти; принципів дії, конструкцій і експериментально визначати теплові характеристики теплоенергетичного обладнання (теплових двигунів, теплообмінників).

Структура курсу передбачає розгляд основних понять та визначень термодинамічних систем. Параметри стану. Рівняння стану та термодинамічний процес. Теплота і робота. Внутрішня енергія. Перший закон термодинаміки.

Ізопроцеси ідеального газу. Адіабатний та політропний процеси. Основні положення другого закону термодинаміки. Кругові термодинамічні процеси або цикли. Цикли двигунів внутрішнього згоряння. Тепловий насос. Компресори.

Процес отримання водяного пару. Параметри стану й основні співвідношення. Абсолютна вологість. Вологовміст та відносна вологість. Характеристика вологого повітря.

Термодинамічні основи компресора. Цикли двигунів внутрішнього згоряння. Цикли газотурбінних установок. Цикли паросилових установок. Зворотні цикли теплових машин.

Основні поняття та визначення. Види переносу тепла. Температурне поле та градієнт. Закони переносу теплоти. Основи теорії подібності. Теплопровідність.

Фізична суть процесу конвективного теплообміну. Моделювання тепловіддачі. Теплопередача. Тепловіддача при вимушеній течії рідини. Тепловіддача при фазових переходах. Закони теплового випромінювання. Теплообмін випромінюванням у різних умовах. Теплообмінні апарати. Енергетичні й екологічні проблеми використання теплоти. Промислова безпека теплообмінних апаратів.

Енергетичне паливо. Котельні установки та промислові печі. Паротурбінні, газотурбінні та комбіновані установки. Компресорні, холодильні та кріогенні машини й установки. Теплові та атомні електростанції.

 

Мета навчальної дисципліни: оволодіння студентами знаннями законів термодинаміки, циклів теплових двигунів, елементів газової динаміки та теплопередачі, розвиток вмінь і навичок застосування елементів математичного апарату для розв’язання конкретних задач в області термодинамічних процесів, газових потоків і теплообмінників.

 

Завдання навчальної дисципліни: оволодіння студентами загальними методиками дослідження режимів роботи теплотехнічних установок.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • основні термодинамічні параметри і рівняння стану теплоносіїв, газові суміші, теплоємність;
  • аналіз основних термодинамічних процесів;
  • поняття ентальпії, ентропії, ексергії, анергії;
  • перший і другий закони термодинаміки;
  • параметри і діаграми водяної пари і вологого повітря;
  • теорію теплообміну, основи теплопередачі теплопровідністю, конвекцією і випромінюванням;
  • конструкції і роботу теплообмінних апаратів.

 

вміти:

  • виконувати типові теплові розрахунки термодинамічних систем, їх вузлів та елементів;
  • розраховувати кількісні характеристики теплообмінних процесів;
  • розраховувати та визначати параметри робочих тіл;
  • розраховувати теплообмінне обладнання;
  • виконувати термодинамічний аналіз циклів теплових машин;
  • здійснювати тепловий розрахунок теплообмінних апаратів, машин.

 

Види робіт: лекційні заняття, практичні заняття, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до диференційованого заліку, залік.