Дисципліна: Ринок туристичних послуг
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета навчальної дисципліни: вивчення геопросторових аспектів розвитку туризму, специфіки формування та механізмів функціонування територіальних ринків туристичних послуг різного ієрархічного рівня.
Завдання навчальної дисципліни: підготовка рефератів і картографічного матеріалу; виконання навчальних завдань, за змістом діяльності наближених до професійних (аналіз динаміки внутрішнього туризму, структури міжнародних туристичних потоків України, рівня і структури споживання туристичних послуг у світі, в Україні, Південно-Східному регіоні України, розробка туру та ін.); самостійна робота, що передбачає опрацювання законодавчих і нормативних актів, навчальної літератури періодичних видань.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- cтруктурно-логічну схему геопросторового дослідження туристичного ринку;
- методику макрорегіональних досліджень туристичного ринку;
- методику дослідження національного туристичного ринку;
- методику геомаркетингового аналізу туристичного підприємства;
- умови та чинники формування попиту туристичного ринку;
- класифікацію турів;
вміти:
- розробляти тури;
- аналізувати ринок туристичних послуг.
Зміст дисципліни (тематика):
Теоретико-методологічні основи туризму. Туризм як суспільне явище та об’єкт географічного дослідження. Ринок туристичних послуг, його територіальна організація. Індустрія туризму – основа розвитку національного ринку туристичних послуг. Структура і типологія національних туристичних ринків. Методичні засади дослідження ринку туристичних послуг. Структурно-логічна схема геопросторового дослідження туристичного ринку. Методика макрорегіональних досліджень туристичного ринку. Методика дослідження національного туристичного ринку. Методика геомаркетингового аналізу туристичного підприємства. Геопросторова організація туристичного процесу. Умови і чинники формування попиту. Сегментація і територіальна організація ринку туристичного попиту. Тур як основний ринковий продукт. Структура і територіальна організація індустрії туризму. Функціонування ринку туристичних послуг. Регуляторні механізми ринку туристичних послуг. Кон’юнктура туристичного ринку. Регіональні особливості споживання туристичних послуг. Закономірності функціонування туристичного ринку
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання, курсова робота.