Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Системний аналіз і проектування прикладних систем

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

Мета навчальної дисципліни:

-  послідовна багаторівнева декомпозиція заданої множини цілей на цілі елементів кожного із заданих ієрархічних рівнів;

-  формування кількісних показників, що визначають ступінь і рівень досягнення спільної мети системи і локальних цілей елементів;

-  встановлення функціонального взаємозв'язку цільових показників елементів для різних ієрархічних рівнів із показниками загальної мети об'єкта (системи);

-  встановлення допустимих інтервалів змін цільових показників функціональних елементів ієрархічних рівнів відповідно до допустимих інтервалів зміни показників цільової функції об'єкта (системи);

-  формування множини керованих штатних ситуацій системи і прогнозування позаштатних і критичних ситуацій у процесі її функціонування.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

-  визначення повного складу функцій, що забезпечують досягнення заданих цілей у заданих умовах функціонування (наприклад, перелік усіх функцій управління, необхідних для отримання електроенергії);

-  встановлення раціональної ієрархічної структури системи, що забезпечує досягнення заданої мети при заданих обмеженнях на ресурси;

-  визначення функціонально повного складу елементів і передбачуваної структури для кожного ієрархічного рівня, які забезпечують виконання цілей даного рівня;

-  знаходження раціональних характеристик функціональних елементів для кожного ієрархічного рівня;

-  отримання умов досягнення заданих характеристик функціональних елементів для кожного ієрархічного рівня.

 

Зміст дисципліни (тематика):

 

1. Принципи системного підходу

1.1. Огляд розвитку системної методології.

1.2. Причини поширення системного підходу.

1.3. Системна парадигма.

2. Системи і їх властивості

2.1. Визначення системи.

2.2. Класифікація систем.

2.3. Поняття, що характеризують системи.

2.4. Властивості систем.

2.5. Складність систем.

3. Системне моделювання.

3.1. Основні проблеми теорії систем.

3.2. Деякі завдання дослідження операцій.

3.3. Моделі і моделювання.

4. Декомпозиція та агрегування систем

4.1. Декомпозиція систем.

4.2. Проектування систем.

4.3. Інформаційний аспект вивчення систем.

5. Прийняття рішень у складних системах

5.1. Класифікація задач прийняття рішень. Структура системи прийняття рішень.

5.2. Моделі прийняття рішень.

5.3. Моделі оптимізації.

5.4. Методи пошуку рішення.

5.5. Застосування нечітких множин при вирішенні задачі оптимального вибору.

 

Види робіт: лекційні заняття, практичні заняття, модульні контрольні роботи, самостійна робота студентів.