Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Соціально-педагогічна діяльність

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)

 

Мета навчальної дисципліни: формування знань студентів про соціально-виховний потенціал суспільства, закономірності й механізми становлення і розвитку особистості у процесі освіти та виховання у різних соціальних інститутах, соціально-педагогічну взаємодію особистості та середовища.

 

Основні завдання навчальної дисципліни:

-        розкрити актуальні проблеми соціально-педагогічної діяльності в Україні;

-        сформувати гуманістично зорієнтований професійний світогляд майбутнього соціального педагога, який би розумів і сприймав проблеми людей, котрі потребують допомоги;

-        визначити значення соціально-педагогічної діяльності;

-        сформувати цілісне і ціннісне відношення до вітчизняного історичного спадку в сфері соціальної підтримки і захисту особистості в контексті світового цивілізаційного процесу;

-        розкрити актуальну проблематику сучасних моделей організації соціальної-педагогічної роботи, які склалися в Україні і за її межами;

-        розкрити провідні напрямки професійної соціально-педагогічної діяльності, спрямовані на педагогізацію середовища та створення оптимальних умов для соціалізації молодого покоління;

-        розкрити технології роботи соціального педагога з різними категоріями сімей, із обдарованими дітьми, дітьми-сиротами, інвалідами.

 

Результат вивчення навчальної дисципліни:

знати:

– сутність теорії і практики соціально-педагогічної роботи, виникнення, становлення і розвитку соціальної педагогіки як галузі інтегрованих знань;

– предмет соціальної педагогіки і її головні функції;

– специфіку соціалізації як соціально-педагогічного явища, особливості її чинників;

– різні форми соціально-педагогічного впливу на особистість;

– специфіку формування відносин у соціально-виховному середовищі;

– методи, засоби й організаційні форми соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю, основи методики соціального виховання;

– вітчизняний та світовий досвід соціально-педагогічної діяльності.

 

вміти:

– забезпечувати доцільне соціально-педагогічне втручання у процес соціалізації дітей, підлітків, молоді;

– надавати допомогу сім’ї і традиційним інститутам виховання, виконуючи роль посередницької ланки між ними та особистістю;

– збирати, аналізувати, систематизувати інформацію про соціальні проблеми дітей, молоді, прогнозувати напрям їх продуктивної діяльності;

– здійснювати педагогічне керівництво процесом соціального виховання у сім’ї, за місцем проживання, у виховних організаціях;

– здійснювати корекційний вплив на дітей та молодь, які знаходяться у кризових станах та конфліктних ситуаціях.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Змістовий модуль 1. Теоретичні основи соціальної педагогіки

Тема 1. Соціальна педагогіка: предмет, завдання, функції.

Тема 2. Парадигми розвитку та базові теорії соціальної педагогіки.

Тема 3. Теоретичні засади соціального виховання.

Тема 4. Педагогічна культура й педагогічна майстерність соціального педагога/працівника, його професійний портрет.

Змістовий модуль 2. Середовище формування особистості

Тема 5. Соціально-виховне середовище. Проблеми взаємодії і життєдіяльності суб’єктів соціального виховання.

Тема 6. Соціально-педагогічна інфраструктура роботи з дитиною в територіальній громаді.

Тема 7. Сім’я як соціокультурне середовище виховання і розвитку особистості та об’єкт соціально-педагогічної діяльності.

Змістовий модуль 3. Соціально-педагогічна діяльність у системі соціальних інститутів

Тема 8. Соціально-педагогічний захист дитинства та родини: загальні положення.

Тема 9. Соціально-педагогічна робота з дітьми-сиротами та дітьми, які залишилися без батьківського піклування.

Тема 10. Інноваційні процеси в соціально-педагогічній діяльності. Соціально-педагогічна діяльність як соціальне управління.