Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Теорія і методологія фізичного виховання

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)

 

Дисципліна є спеціальною галуззю педагогіки, упорядкованою сукупністю методів, методичних прийомів, засобів і форм фізичного виховання. Базуючись на загальних закономірностях, які розробляє теорія, методики відкривають окремі закономірності, створюючи базу для теоретичних узагальнень, а реалізуючи загальні закономірності у вигляді систем педагогічних рекомендацій, трансформують загальні теоретичні положення в опис конкретних дій учителя і учнів у процесі фізичного виховання. Знання предмета і його методики лежить в основі педагогічної майстерності фахівця з фізичного виховання, тому для студентів засвоєння методики є рубежем їх професіоналізації. Як навчальна дисципліна теорія і методологія фізичного виховання є основним загальнотеоретичним профілюючим предметом професійної освіти фахівців з фізичного виховання і спорту. Цей предмет має першочергове значення у формуванні професійного кредо майбутнього фахівця, його професійних поглядів і переконань.

Навчальна дисципліна визначає: зміст основних категорій теорії фізичної культури, її місце в системі наук і знань, мети і завдань, які повинні бути вирішені у процесі фізичного виховання; принципові підходи до досягнення мети і вирішення завдань; ефективні засоби вирішення завдань; методи спільної роботи вчителя і учнів у процесі фізичного виховання; оптимальні форми побудови процесу фізичного виховання; закономірності управління процесом розвитку і виховання фізичних якостей.

 

Мета навчальної дисципліни: забезпечити глибоку теоретичну і практичну підготовку студентів, формуючи в них систему професійних знань і умінь; сприяти розвитку творчого педагогічного мислення, вміння знаходити нові шляхи і форми роботи з фізичного виховання, а також розширенню і поглибленню їхніх інтелектуальних, рухових умінь і навичок. Це дозволяє вибрати основні напрями роботи, якісно скласти плани і програми підготовки. Вивчення дисципліни сприяє розширенню світогляду спеціалістів, підвищує їх теоретичний рівень, формує практичні навички управління процесом фізичного виховання, стимулює самопізнання. Відтак дисципліна посідає одне з провідних місць у підготовці фахівців фізичного виховання та спорту.

 

Предмет вивчення: загальні закономірності функціонування і розвитку фізичного виховання.

 

Результат вивчення навчальної дисципліни:

знати:

- основні поняття та положення тем курсу;

- основні положення фізичного виховання різних верств населення;

- методику побудови занять у процесі фізичного виховання;

- основу методик розвитку фізичних якостей;

- умови реалізації принципів і методів фізичного виховання;

- правила підбору засобів при вирішенні завдань фізичного виховання.

 

вміти:

- користуватись спеціальною додатковою літературою;

- побудувати фізіологічну криву уроку фізичного виховання;

- скласти протокол хронометражу уроку фізичної культури;

- законспектувати фізіологічну характеристику формування рухових навичок;

- розробляти програму навчання руховій дії;

- складати документи планування програмного матеріалу з фізичного виховання;

- добирати фізичні вправи для розвитку фізичних якостей.