Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Теорія і практика психологічного тренінгу

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

 

Мета навчальної дисципліни: підготовка кваліфікованих спеціалістів, які можуть здійснювати практичну тренінгову роботу з різними верствами населення.

 

Завдання навчальної дисципліни:

засвоєння студентами сутності та методів проведення тренінгів, їх видів;

− засвоєння студентами основних принципів та норм групової роботи;

− засвоєння студентами правил підготовки, організації та проведення тренінгів;

− засвоєння студентами технологічних та методичних прийомів та вправ, доцільності їх застосування;

− засвоєння студентами етико-нормативних підстав проведення тренінгу;

− отримання студентами навичок застосування різних видів тренінгових методів, проведення тренінгових вправ;

− вироблення у студентів практичних навичок реалізовувати елементи тренінгової роботи в рамках майбутньої професійної діяльності соціального працівника;

− формування у студентів вміння цілеспрямовано створювати тренінгові програми, доцільно здійснювати вибір форм, методів та засобів реалізації завдань тренінгів різних видів.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

− сутність та мету проведення тренінгів, їх види;

− принципи та норми групової тренінгової роботи;

− правила підготовки, організації та проведення тренінгів;

− технологічні та методичні прийоми і вправи, доцільність їх застосування;

− етико-нормативні підстави проведення тренінгу.

 

вміти:

− володіти методикою проведення окремих тренінгових вправ;

− застосовувати прийоми реалізації зворотнього зв’язку, формування, нормування групи, здійснювати розігрів групи;

− цілеспрямовано добирати та використовувати тренінговий інструментарій;

− створювати програми тренінгів;

− застосовувати теоретичні знання в ході вирішення практичних професійних завдань, використовувати прийоми тренінгової роботи в соціальній практиці.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Соціально-психологічний тренінг як метод практичної психології. Історичні передумови виникнення соціально-психологічного тренінгу. Сфера впливу в соціально-психологічному тренінгу. Типології груп соціально-психологічного тренінгу. Основні методи соціально-психологічного тренінгу. Техніки, які вживаються в соціально-психологічному тренінзі. Загальна характеристика групи тренінгу: структура і класифікація. Динамічні процеси в групах соціально-психологічного тренінгу. Групова динаміка і її роль у процесі тренінгової роботи. Постановка цілей і формулювання завдань тренінгу. Види соціально-психологічного тренінгу. Закріплення змін, досягнутих на тренінгу. Уявлення про оцінку ефективності й ефекти соціально-психологічного тренінгу. Особливості застосування психологічних тренінгів у практиці роботи соціального працівника: тренінги для підлітків та молоді, зрілих осіб, людей похилого віку, обдарованої молоді, людей із особливими освітніми потребами, військовими, які повернулися із зони АТО та їх сімей та ін.

 

Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна науково-дослідна робота, модульні (контрольні) роботи, залікове заняття.