Харчові технології
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 181 "ВИРОБНИЦТВО ТА ТЕХНОЛОГІЇ"
ОС – Магістр
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ: 18 «ВИРОБНИЦТВО ТА ТЕХНОЛОГІЇ»
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: 181 «ХАРЧОВІ ТЕХНОЛОГІЇ»
ФОРМА НАВЧАННЯ: ДЕННА, ЗАОЧНА
ВИПУСКОВА КАФЕДРА ТЕХНОЛОГІЇ ХАРЧУВАННЯ
СТРОК НАВЧАННЯ: 1 РІК 5 МІСЯЦІВ
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
ОПИС ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Освітній ступінь |
Магістр |
||
Галузь знань |
18 "Виробництво та технології" |
||
|
18 "Production and Technology" | ||
Спеціальність |
181 «Харчові технології» | ||
|
181 "Food Technology" | ||
Спеціалізація |
«Технології харчування» | ||
|
"Food Technology" | ||
Кваліфікація |
Магістр з харчових технологій | ||
|
Master of Food Technology | ||
Тип диплому |
Одиничний |
||
Обсяг програми |
Обсяг освітньо-професійної та освітньо-наукової програми магістра становить 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 5 місяців. |
||
Вищий навчальний заклад |
Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» |
||
Організація, що здійснює акредитацію |
Акредитаційна комісія України |
||
Період акредитації |
Сертифікат: серія НІ-ІV, № 1181180, термін дії до 1 липня 2026 р. |
||
Рівень програми |
7 рівень Національної рамки кваліфікацій України (НРК). 7 рівень Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя (EQFLLL). Перший цикл Європейського простору вищої освіти (НРFQEHEA ) |
||
Рівень вищої освіти |
ІV (четвертий) рівень |
||
А |
Мета освітньої програми |
||
|
формування загальної професійної і спеціальної компетентностей, необхідних для вирішення комплексних завдань харчових технологій та ресторанного господарства, що передбачає здійснення дослідницько-інноваційної діяльності. |
||
В |
Характеристика програми |
||
1 |
Предметна область |
Об’єкт вивчення та діяльності: технологічні процеси і харчові продукти. Цілі навчання: очікуване застосування набутих компетентностей. Теоретичний зміст предметної області: основні поняття і принципи проектування та функціонування підприємств харчової промисловості і закладів ресторанного господарства, організація та контролювання відповідного рівня якості та безпечності харчових продуктів, технологічних процесів їх виробництва, принципи розроблення нових та удосконалення існуючих харчових технологій, правила застосування чинної законодавчо-нормативної бази та система аналізу маркетингової діяльності у виробничих умовах. Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці): комплекс технологічних заходів для підвищення ефективності функціонування підприємств, методи і методики контролю якості та безпеки харчових продуктів, методи планування і розрахунку потреби в ресурсах (матеріальних, фінансових, трудових), розроблення плану діяльності підприємств харчової промисловості і ресторанного господарства. Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і використовувати): комп’ютерна техніка та інформаційні програми, сучасне лабораторне і технологічне обладнання. |
|
2 |
Фокус програми |
Комплекс організаційно-технологічних, дослідницько-інноваційних та маркетингових методів, методик і технологій для підвищення ефективності функціонування і стратегічного розвитку підприємств та організацій галузі. |
|
3 |
Орієнтація програми |
Професійна |
|
4 |
Особливості та відмінності програми |
Визначені особливістю профілю майбутнього випускника з харчових технологій. Програма вимагає академічної мобільності, необхідності стажування на посадах, передбачених Національним класифікатором України «Класифікація професій» ДК003:2010. |
|
С |
Працевлаштування та продовження освіти |
||
1 |
Професійні права |
Випускники здатні виконувати професійну роботу в різних лінійних і функціональних підрозділах організацій усіх форм власності та організаційно-правових форм, а також освітніх, наукових, консультаційних, консалтингових, конструкторських і проектних організацій та установ; підрозділах органів державного та муніципального управління відповідно до Національного класифікатора України «Класифікація професій» ДК 003:2010 за такими назвами і кодами професійних груп: 1315 Керуючий рестораном (кафе, їдальнею і т. ін.) 1456 Менеджери (управителі) в закладах ресторанного господарства 1456.1 Менеджер (управитель) систем харчової безпеки 1456.2 Менеджери (управителі) в ресторанах 1456.2 Менеджер (управитель) кафе (бару, їдальні) 1456.3 Менеджери (управителі) на підприємствах, які готують та постачають готові страви 1456.4 Менеджер (управитель) підприємства з приготування та постачання готових страв 1475 Менеджер (управитель) з маркетингу 1475.4 Менеджер (управитель) з адміністративної діяльності 1475.4 Менеджер (управитель) з логістики 1475.4 Менеджер (управитель) з постачання 1225 Начальник (керуючий) їдальні 1225 Завідувач підприємства громадського харчування 2419.2 Викладач професійно-технічного навчального закладу 2320 Фахівець з методів розширення ринку збуту (маркетолог) 2419.2 Фахівець з раціоналізації виробництва 2419.2 Фахівець із якості 2419.2 Фахівець із ресторанної справи 8270 Контролер харчової продукції 1237.1 Головний технолог 1210.1 Директор (начальник) професійно-технологічного училища 1210.1 Директор технікума, коледжу 1210.1 Директор підприємства 1210.1 Директор лабораторії 1210.1 Директор навчально-виробничого комбінату 1210.1 Директор навчального центру 1210.1 Директор курортного комбінату 1210.1 Керуючий підприємством харчування 1210.1 Начальник курсів підвищення кваліфікації |
|
2 |
Продовження освіти (академічні права) |
Можливе подальше продовження освіти за третім (аспірантура) освітньо-науковим рівнем вищої освіти. |
|
Д |
Стиль та методика навчання |
||
1 |
Підходи до викладання та навчання |
Студентоцентроване проблемно-орієнтоване навчання, з використанням тренінгів для розвитку професійних навичок та вміння працювати самостійно і в команді. |
|
2 |
Система оцінювання |
Усні та письмові екзамени, заліки, презентація індивідуальних завдань, комплексна система оцінювання знань з навчальних дисциплін та дослідницької і стажувальної практик: поточний контроль, модульний, підсумковий, самоконтроль, оцінка результатів самостійної роботи студентів викладачем, захист звіту зі стажування, захист курсових робіт(проектів), випускова атестація. |
|
Е |
Програмні компетентності |
||
Загальні компетентності |
|
||
3. |
Професійні компетентності |
|
|
|
|||
F |
Програмні результати навчання |
||
|
Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи. Знання: - базові уявлення про основи філософії, психології, педагогіки, етики, які сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, - базові знання з економіки, права, вітчизняної та світової історії і культури, розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати у професійній і соціальній діяльності; - базові знання з фундаментальних природничих наук та математики в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних технічних дисциплін та використання математичних методів в обраній професії; - базові знання в галузі інформатики, сучасних інформаційних технологій, нанотехнології; - базові уявлення про організацію планування та управління виробництвом і персоналом; - сучасні уявлення про використання новітніх технологічних процесів у харчових виробництвах; Вміння: - володіння методами аналізу сучасних харчових виробництв; - здатність використовувати професійно-профільні знання, уміння й навички для дослідження й удосконалення технологічних процесів; - здатність використовувати знання в галузі математики та математичної статистики для статистичної обробки експериментальних даних і математичного моделювання технологічних процесів на виробництві; - уміння створювати професійно-орієнтовані бази даних, використовувати інформаційні технології для вирішення експериментальних і практичних завдань. - здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички. Комунікації: - уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; - здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. Відповідальність: - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; - здатність усвідомлювати необхідність навчання упродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; - здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці і безпеки життєдіяльності та їх застосування. |
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
№ | Навчальна дисципліна / практика | Кредитів ECTS | Академічних годин | Вид контролю |
І. ЦИКЛ ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ | ||||
1.1. Обов’язкові навчальні дисципліни | ||||
1.1.1. | Дидактика вищої школи | 3 | 90 | і |
1.1.2. | Психологія управління та конфліктологія | 3 | 90 | з |
1.1.3. | Методологія і організація наукових досліджень | 3 | 90 | з |
Всього за п.1.1. | 9 | 270 | ||
1.2. Дисципліни вільного вибору студентів | ||||
Всього за п.1.2. | 4 | 120 | ||
1.2.1. | Сервісологія у ресторанному господарстві | 4 | 120 | з |
1.2.2. | Енергоменеджмент та енергоефективна експлуатація техніко-технологічних об'єктів | 4 | 120 | з |
Всього за І циклом | 13 | 390 | ||
ІІ. ЦИКЛ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ | ||||
2.1. Обов’язкові навчальні дисципліни | ||||
2.1.1. | Інноваційні технології продуктів харчування | 4 | 120 | і, кр |
2.1.2. | Системи оцінки і забезпечення якості продукції в галузі | 4 | 120 | з |
2.1.3. | Біологічно-активні речовини в харчових технологіях | 4 | 120 | і |
2.1.4. | Перспективні методи обробки сировини в галузі | 4 | 120 | і |
2.1.5. | Наукові основи конструювання продуктів харчування | 6 | 180 | і, ргр |
ПР1 | Дослідницька практика | 9 | 270 | дз |
ПР2 | Стажувальна практика | 6 | 180 | дз |
Підготовка магістерської роботи | 14 | 420 | захист | |
Захист магістерської роботи | 2 | 60 | ||
Всього за п. 2.1. | 53 | 1590 | ||
2.2. Дисципліни вільного вибору студентів | ||||
Всього за п.2.2. | 24 | 720 | ||
2.2.1. | Статистична обробка експериментальних даних | 4 | 120 | з |
2.2.2. | Перспективні напрямки і методи досліджень у галузі | 4 | 120 | з |
2.2.3. | Інноваційний менеджмент | 4 | 120 | і |
2.2.4. | Мерчандайзинг ресторанного господарства | 4 | 120 | з |
2.2.5. | Нутриціологія | 4 | 120 | і |
2.2.6. | Інноваційний інжиніринг закладів ресторанного господарства | 4 | 120 | і |
2.2.7. | Конкурентоспроможність підприємств ресторанного господарства | 4 | 120 | з |
2.2.8. | Сертифікація послуг ресторанного господарства | 4 | 120 | з |
2.2.9. | Інноваційні ресторанні технології | 4 | 120 | і |
2.2.10. | Основи господарського права | 4 | 120 | з |
2.2.11. | Інноваційні харчові інгредієнти у технології харчової продукцї | 4 | 120 | і |
2.2.12. | Технологічна експертиза виробництва харчової продукції | 4 | 120 | і |
Всього за ІІ циклом | 77 | 2310 | ||
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН | ||||
Всього дисциплін вільного вибору | 28 | 840 | ||
РАЗОМ: | 90 | 2700 |