Дисципліна: Ботаніка
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)
Мета навчальної дисципліни: ознайомити з основами систематики, еволюції та екології основних груп рослин, їх поширенням у природі та взаємозв’язками між собою та з іншими компонентами живого, навчити основних систематичних ознак різних груп рослинних організмів, їх значення у природі та житті людини.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- основні систематичні одиниці рослинного світу та їхні характерні ознаки, поширення та значення;
- основні філогенетичні зв’язки між групами рослин;
- екологічні характеристики окремих груп рослин та їхніх угруповань;
- поширення різних груп рослин по земній кулі та їхня роль у формуванні рослинного покриву Землі;
- загальну характеристику рослин, що підлягають особливій охороні та особливості охоронних заходів;
- поняття про інтродукцію та акліматизацію рослин як фактор збереження та збагачення біорізноманіття;
вміти:
- визначати систематичні групи різного рангу за характерними ознаками рослинного організму;
- охарактеризувати еволюційні зв’язки між різними групами рослин;
- вміти визначати основні екологічні групи рослин та характеризувати їх місцезростання;
- знати основні закономірності поширення рослин по земній кулі;
- володіти знаннями про основні охороні категорії та заходи охорони рідкісних та зникаючих рослин і поняттями про інтродукцію та акліматизацію рослин.
Зміст дисципліни (тематика): Основні групи рослин та їх систематичні й екологічні ознаки. Значення окремих груп рослин у природі та житті людини. Основні екологічні групи рослин та їх характерні ознаки. Поняття про фітоценози та рослинні угруповання, діагностування едафон-кліматичних умов території за рослинним покривом. Фітомеліорація та фіторекультивація територій. Основи географії рослин та ресурсознавства. Поняття про інтродукцію та акліматизацію рослин, охорону рослинного світу, основні охоронні категорії та рівні охороно-природно-заповідних територій різного рангу заповідності.
Види робіт: лекції, практичні та семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальні творчі завдання, контроль отриманих знань та навичок.