Соціальна робота (Соціальна робота)
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 231 "СОЦІАЛЬНА РОБОТА"
ОС – Бакалавр
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ: 23 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: 231 «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»
ФОРМА НАВЧАННЯ: ДЕННА, ЗАОЧНА
ВИПУСКОВА КАФЕДРА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ І ПЕДАГОГІКИ
СТРОК НАВЧАННЯ: 3 РОКИ 10 МІСЯЦІВ
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
Опис освітньої програми
Ступінь вищої освіти |
Бакалавр |
Галузь знань |
23 Соціальна робота |
23 Social Work |
|
Спеціальність |
231 Соціальна робота |
23 Social Work |
|
Спеціалізація |
231 Соціальна робота |
Кваліфікація |
бакалавр із соціальної роботи |
Тип диплома та обсяг програми |
одиничний; бакалавр; 240 кредитів; 4 роки |
Навчально-виховний підрозділ |
Полтавський інститут економіки і права ВНЗ ВМУРоЛ „Україна” |
Акредитуюча організація |
Акредитаційна комісія України |
Період акредитації |
01.07.2018 |
Рівень програми |
перший (бакалаврський) рівень |
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання |
Повна загальна середня освіта |
А |
Мета освітньої програми – забезпечити підготовку бакалавра із соціальної роботи; – надати здобувачам вищої освіти інформацію в галузі соціальної роботи та інших наук про людину і суспільство; – досягти, насамперед, розвитку в особистісному, професійному та соціальному плані. |
|
В |
Характеристика програми |
|
Предметна область |
Об’єкт вивчення: сфера професійної діяльності з соціальної роботи. Цілі навчання: отримання ґрунтовних знань з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, різноманітних теорій, що складають базу еклектичних знань у галузі соціальної роботи, викладання яких зорієнтоване на практичне застосування отриманих теоретичних знань із урахуванням відповідності конкретній ситуації у роботі із вразливими групами населення. Теоретичний зміст предметної області: концепції, закономірності, принципи, поняття, які розкривають розвиток особистості, соціальної групи, громади, суспільства в цілому та формують професійну компетентність фахівця з соціальної роботи. Методи, методики та технології: міждисциплінарний підхід, інноваційні методи професійної діяльності з соціальної роботи. |
|
Основний фокус програми та спеціалізації |
Соціальна сфера |
|
Орієнтація програми |
Соціальна сфера |
|
Особливості та відмінності |
Теоретико-практична орієнтація. Програма включає 4 види практик: ознайомчу, навчальну, технологічну, стажерську. |
|
C |
Працевлаштування та продовження освіти |
|
Професійні права |
Робота за фахом. Зокрема: фахівець соціальної роботи, фахівець з питань зайнятості, фахівець з аналізу ринку праці, соціальний працівник, професіонал у галузі праці та зайнятості, профконсультант, страховий агент, агент із зайнятості і трудових контрактів, інспектор з охорони дитинства, науковий співробітник (праця, зайнятість, соціальний захист населення), інструктор з трудової адаптації, консультант психолого-медико-педагогічної консультації, інструктор із профадаптації. |
|
Продовження освіти (академічні права) |
Навчання в магістратурі |
|
D |
Стиль та методика викладання |
|
Підходи до викладання та навчання |
Студентоцентроване навчання, стаціонарне навчання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі досліджень тощо. Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, семінари, практичні заняття, самостійне навчання. |
|
Форми контролю |
Поточний контроль, модульний контроль. Семестровий контроль – іспити та заліки; Підсумковий контроль – комплексний іспит. |
|
Е |
Програмні компетентності |
|
Загальнонаукові компетентності |
- базові уявлення про основи філософії, соціології, психології, педагогіки; - базові знання фундаментальних дисциплін; - базові знання в галузі, необхідні для освоєння загальнопрофесійних дисциплін; - здатність до поновлення та засвоєння нових наукових знань, до самовдосконалення; |
|
Професійні компетентності |
- здатність фахово застосовувати теоретичний матеріал у практичній діяльності; - здатність до наукового аналізу соціальних явищ та процесів, соціальної політики держави; - здатність до застосування етичних та правових норм, які регулюють відносини людини і суспільства, оточуючого середовища, врахування їх при розробці соціальних проектів; - здатність до передбачення в умовах розвитку науки і мінливої соціальної практики переоцінки соціального досвіду, до аналізу своїх можливостей набувати нові знання, використовуючи сучасні інформаційні технології; - здатність до визначення мети та завдань для реалізації функцій навчальної, соціальної і професійної діяльності; - здатність до аналізу стану соціальних проблем населення в Україні та за її межами, до правильної інтерпретації даних розробки програм, їх попередження та подолання; - здатність до моделювання ситуації, передбачення поведінкових виразів, прогнозування явищ, процесів, діяльності, до творчого їх розв’язання; - здатність до формування політичної свідомості, політичної культури, активності, творчої ініціативи при вирішенні соціальних проблем; - здатність до аналізу економічної політики в Україні та за її межами, до правильної інтерпретації процесу трансформації продуктивних сил, переходу до прогресивної структури економіки, розв’язання проблем зайнятості; - здатність до аналізу суспільних явищ соціальних процесів у контексті їх розвитку та конкретних історичних умов; - здатність до організації праці на науковій основі, володіння комп'ютерними методами збору, зберігання та обробки інформації, що застосовується у сфері соціальної роботи. |
|
F |
Програмні результати навчання |
|
|
В результаті навчання студент набуває наступних компетентностей: Уміння: - приймати рішення, вибирати стратегію діяльності; - збирати, аналізувати, узагальнювати інформацію, формувати власні погляди на явища, процеси; - використовувати методи наукового дослідження у пізнанні соціальних явищ і процесів; - приймати рішення на основі нормативно-правових норм законодавства України у процесі соціально-педагогічної діяльності; - виявляти закономірні зв'язки життєдіяльності особистості і впливу оточуючого середовища; - активізувати зусилля людей на зміну соціальних стосунків, домагатися забезпечення оптимальних умов життєдіяльності; - виявляти основні чинники здоров'я людини; - пропагувати природні засоби збереження здоров'я; - створювати соціальні умови збереження здоров'я людини; - здійснювати соціальний захист здоров'я людини; - використовувати соціальні гарантії збереження життя і здоров'я людини; - організовувати профілактичну роботу (обстеження, діагностика) по запобіганню та вирішенню проблем клієнтів; - використовувати у соціально-педагогічній діяльності професійну лексику; - формулювати у письмовій чи усній формі свої думки, базуючись на знанні граматичних норм; - вміти спілкуватися іноземною мовою, вести бесіду, пошук літератури за фахом, писати листи, складати ділові папери; - застосовувати методи дослідження суспільних процесів, стану та динаміки суспільної свідомості; - аналізувати досвід соціальних відносин, ціннісних орієнтацій та мотивів діяльності; - прогнозувати тенденції соціалізації особистості; - активізувати зусилля клієнтів соціальної роботи на вирішення власних проблем; - роз’яснювати економічну політику держави; - вирішувати проблеми працевлаштування за професійним призначенням особи; - застосовувати методи управління діяльністю, знаходити управлінські рішення, володіти етичними нормами; - розвивати і створювати в колективі доброзичливі стосунки; - приймати чіткі рішення, продумувати технологію їх оптимального вирішення; - передбачати розвиток різноманітних соціальних впливів на особу, групу, колектив; - планувати заходи по створенню і розвитку групи, колективу, особи. |
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
№ | Навчальна дисципліна / практика | Кредитів ECTS | Академічних годин | Вид контролю |
І. ЦИКЛ ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ | ||||
1.1. Обов’язкові навчальні дисципліни | ||||
1.1.1. | Українознавство: | і | ||
Історія України | 2 | 60 | ||
Україна у контексті світового розвитку | 2 | 60 | ||
Історія української культури | 2 | 60 | ||
1.1.2. | Українська мова: практична стилістика ділових паперів | 3 | 90 | з, і |
1.1.3. | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 12 | 360 | з, і |
1.1.4. | Філософія | 3 | 90 | і |
1.1.5. | Екологія та екологічна етика | 3 | 90 | і |
1.1.6. | Інформаційні технології | 4 | 120 | з, і |
1.1.7. | Основи наукових досліджень | 3 | 90 | з |
1.1.8. | Вступ до спеціальності | 4 | 120 | і |
1.1.9. | Психологія | 4 | 120 | і |
1.1.10. | Історія та теорія соціології | 5 | 150 | і |
1.1.11. | Психологія особистості | 5 | 150 | і |
1.1.12. | Менеджмент | 3 | 90 | і |
Всього за п.1.1. | 55 | 1650 | ||
1.2. Дисципліни вільного вибору студентів | ||||
Всього за п.1.2. | 16 | 480 | ||
1.2.1. | Психологія здоров'я і здоровий спосіб життя | 4 | 120 | дз |
1.2.2. | Правознавство | 3 | 90 | дз |
1.2.3. | Деонтологія | 3 | 90 | з |
1.2.4. | Публічне адміністрування у сфері суспільних відносин | 3 | 90 | з |
1.2.5. | Соціальний аудит та інспектування | 3 | 90 | і |
1.2.6. | Види оздоровчо-рекреаційної рухової активності | 4 | 120 | дз |
1.2.7. | Оздоровче харчування | 3 | 90 | дз |
1.2.8. | Іміджелогія | 3 | 90 | з |
1.2.9. | Політологія | 3 | 90 | з |
1.2.10. | Логіка | 3 | 90 | і |
1.3. Факультативні дисципліни (позакредитні) | ||||
1.3.1. | Фізичне виховання | 4 | 120 | |
1.3.2. | Комерціалізація стартап проектів | 2 | 60 | |
1.3.3. | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 16 | 480 | |
1.3.4. | Інвалідність і суспільство | 3 | 90 | |
Всього за І циклом | 71 | 2130 | ||
ІІ. ЦИКЛ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ | ||||
2.1. Обов’язкові навчальні дисципліни | ||||
2.1.1. | Охорона праці в галузі | 3 | 90 | дз |
2.1.2. | Інформаційні технології в галузі | 3 | 90 | дз |
2.1.3. | Педагогіка | 6 | 180 | і |
2.1.4. | Історія соціальної роботи | 5 | 150 | і |
2.1.5. | Соціальна робота з групами клієнтів: | і + кр | ||
Соціальна робота з людьми похилого віку | 5 | 150 | з | |
Соціальна робота з ЛФО | 6 | 180 | з | |
Соціальна робота з сім'єю, дітьми та молоддю | 5 | 150 | ||
2.1.6. | Система організацій соціальної сфери | 5 | 150 | з |
2.1.7. | Соціальна політика в Україні | 7 | 210 | з, і |
2.1.8. | Теорія і методи соціальної роботи | 10 | 300 | з, і + кр |
2.1.9. | Консультування у соціальній роботі | 5 | 150 | і |
2.1.10. | Менеджмент соціальної роботи | 6 | 180 | і |
2.1.11. | Ведення професійних документів | 3 | 90 | зд |
2.1.12. | Практикум із соціальної роботи | 5 | 150 | і |
2.1.13. | Технології соціальної роботи в зарубіжних країнах | 4 | 120 | і |
2.1.14. | Психологія соціальної роботи | 6 | 180 | з,і |
2.1.15. | Технології соціальної роботи | 10 | 300 | з,і + кр |
2.1.16. | Прикладні методики у соціальній роботі: | і | ||
Арт-терапія у соціальній роботі | 2 | 60 | ||
Організація культурно-дозвіллєвої діяльності | 2 | 60 | ||
Фандрайзинг у соціальній роботі | 2 | 60 | ||
ПР.1 | Ознайомча практика | 3 | 90 | дз |
ПР.2 | Навчальна практика | 3 | 90 | дз |
ПР.3 | Технологічна практика | 6 | 180 | дз |
ПР.4 | Стажерська практика | 6 | 180 | дз |
Випускова (підсумкова) атестація | 2 | 60 | ||
Всього п. 2.1. | 118 | 3540 | ||
2.2. Дисципліни вільного вибору студентів | ||||
Всього за п.2.2. | 49 | 1470 | ||
2.2.1. | Прикладна соціологія | 3 | 90 | з |
2.2.2. | Пенітенціарна педагогіка та психологія | 3 | 90 | і |
2.2.3. | Демографія | 3 | 90 | з |
2.2.4. | Теорія і практика психологічного тренінгу | 4 | 120 | дз |
2.2.5. | Організаційно-кадрова робота в системі соціального захисту | 3 | 90 | з |
2.2.6. | Конфліктологія | 3 | 90 | і |
2.2.7. | Галузеве законодавство в соціальній роботі | 3 | 90 | з |
2.2.8. | Соціальна педагогіка | 3 | 90 | з |
2.2.9. | Галузеві соціологічні теорії | 3 | 90 | і |
2.2.10. | Соціологія культури | 3 | 90 | і |
2.2.11. | Вікова психологія | 3 | 90 | і |
2.2.12. | Волонтерство у соціальній роботі | 3 | 90 | з |
2.2.13. | Соціальне партнерство | 3 | 90 | з |
2.2.14. | Соціологія громадської думки | 3 | 90 | з |
2.2.15. | Соціологія сім'ї та молоді | 3 | 90 | з |
2.2.16. | Соціальна психологія | 3 | 90 | і |
2.2.17. | Методологія та організація соціологічних досліджень | 3 | 90 | з |
2.2.18. | Спеціальна педагогіка і спеціальна психологія | 3 | 90 | і |
2.2.19. | Соціальний бізнес | 3 | 90 | з |
2.2.20. | Соціальна профілактика | 4 | 120 | дз |
2.2.21. | Менеджмент соціального забезпечення | 3 | 90 | з |
2.2.22. | Правове регулювання соціальних конфліктів | 3 | 90 | і |
2.2.23. | Право соціального забезпечення | 3 | 90 | з |
2.2.24. | Педагогічний практикум | 3 | 90 | з |
2.2.25. | Історія та теорія соціології | 3 | 90 | і |
2.2.26. | Культура ділового спілкування | 3 | 90 | і |
2.2.27. | Право Європейського союзу | 3 | 90 | і |
2.2.28. | Соціальне служіння | 3 | 90 | з |
2.2.29. | Соціальна робота на підприємстві | 3 | 90 | з |
2.2.30. | Патопсихологія | 3 | 90 | з |
2.2.31. | Особливості коуч-проектів у соціальній роботі | 3 | 90 | з |
2.2.32. | Риторика | 3 | 90 | і |
Всього за ІІ циклом | 167 | 5010 | ||
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН | ||||
Всього дисциплін вільного вибору | 65 | 1950 | ||
РАЗОМ: | 240 | 7200 |