Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Актуальні проблеми корекційної логопсихології

Загальна працеємкість курсу складає 6 кредитів,180 академічних годин.

 

Мета: ознайомлення студентів з базовими теоретичними положеннями, сутністю та завданнями логопсихології, класифікацією психічних порушень, класифікацією порушень мовлення, основними діагностичними методиками та методами корекційної роботи з дітьми, які мають порушення мови.

 

Завдання: вивчення закономірностей та особливостей психічного розвитку осіб з порушеннями мовлення різного ступеня тяжкості й різної етіології; вивчення впливу мовленнєвих розладів на психічний розвиток дитини; виявлення шляхів і механізмів компенсації та корекції вторинних відхилень; визначення перспектив розвитку дітей з порушеннями мовлення й ефективних засобів їх навчання і виховання. Поглиблене вивчення студентами досягнень логопсихології, ознайомлення з психодіагностичними методиками та методами корекційної роботи з дітьми, які мають порушення мови.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен

знати:

–           Предмет, мету та завдання логопсихології.

–           Концептуальні основи та основні принципи логопсихології.

–           Основні форми, види та сучасні класифікації мовленнєвих порушень.

–           Особливості розвитку мовлення, мислення, пам’яті, відчуття і сприймання у дітей з вадами мовлення.

–           Суть загальних та специфічних закономірностей розвитку особи з мовленнєвими порушеннями.

–           Особливості особистості дошкільника й ігрової діяльності дитини з вадами мовлення, навчальної діяльності і особистості молодшого школяра з порушенням мовлення.

–           Заклади освіти для осіб з порушеннями мовленнєвого розвитку та особливості навчання та виховання в них.

 

 

вміти:

-          Розкривати суть основних понять та теоретичних положень, що вивчаються.

-          Орієнтуватися в клініко-педагогічній класифікації порушень мовлення, визначати структуру дефекту та закономірності розвитку осіб з мовленнєвими порушеннями.

-          Орієнтуватися у закладах освіти для осіб із порушеннями мовлення.

-          Визначати адекватні засоби психологічної допомоги та логопедичного впливу наосіб із різними мовленнєвими порушеннями.

-          Здійснювати інформаційний пошук на основі роботи з літературними джерелами з логопсихології; аналізувати теоретичний матеріал й здійснювати його узагальнення, формулювати висновки.

-          Вербалізувати свої знання.

-          Забезпечувати ведення відповідної документації.

Опис: Тема 1. Основні поняття, термінологія та загальні питання логопсихології. Тема 2. Історія вивчення і сучасний стан проблеми порушень мовленнєвого розвитку у дітей. Тема 3. Психолого-педагогічне обстеження порушень мови в дошкільному віці. Тема 4. Особливості пізнавальної діяльності та          особистості дітей з порушеннями мовлення. Тема 5. Особливості психологічної допомоги дітям із порушенням   мовлення.

 

Види навчальної роботи: лекції, практичні заняття.

Вивчення курсу закінчується іспитом.

Оцінювання: поточний (опитування, письмові роботи), підсумковий (іспит).