Дисципліна: Актуальні проблеми корекційної логопсихології
Загальна працеємкість курсу складає 6 кредитів,180 академічних годин.
Мета: ознайомлення студентів з базовими теоретичними положеннями, сутністю та завданнями логопсихології, класифікацією психічних порушень, класифікацією порушень мовлення, основними діагностичними методиками та методами корекційної роботи з дітьми, які мають порушення мови.
Завдання: вивчення закономірностей та особливостей психічного розвитку осіб з порушеннями мовлення різного ступеня тяжкості й різної етіології; вивчення впливу мовленнєвих розладів на психічний розвиток дитини; виявлення шляхів і механізмів компенсації та корекції вторинних відхилень; визначення перспектив розвитку дітей з порушеннями мовлення й ефективних засобів їх навчання і виховання. Поглиблене вивчення студентами досягнень логопсихології, ознайомлення з психодіагностичними методиками та методами корекційної роботи з дітьми, які мають порушення мови.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
– Предмет, мету та завдання логопсихології.
– Концептуальні основи та основні принципи логопсихології.
– Основні форми, види та сучасні класифікації мовленнєвих порушень.
– Особливості розвитку мовлення, мислення, пам’яті, відчуття і сприймання у дітей з вадами мовлення.
– Суть загальних та специфічних закономірностей розвитку особи з мовленнєвими порушеннями.
– Особливості особистості дошкільника й ігрової діяльності дитини з вадами мовлення, навчальної діяльності і особистості молодшого школяра з порушенням мовлення.
– Заклади освіти для осіб з порушеннями мовленнєвого розвитку та особливості навчання та виховання в них.
вміти:
- Розкривати суть основних понять та теоретичних положень, що вивчаються.
- Орієнтуватися в клініко-педагогічній класифікації порушень мовлення, визначати структуру дефекту та закономірності розвитку осіб з мовленнєвими порушеннями.
- Орієнтуватися у закладах освіти для осіб із порушеннями мовлення.
- Визначати адекватні засоби психологічної допомоги та логопедичного впливу наосіб із різними мовленнєвими порушеннями.
- Здійснювати інформаційний пошук на основі роботи з літературними джерелами з логопсихології; аналізувати теоретичний матеріал й здійснювати його узагальнення, формулювати висновки.
- Вербалізувати свої знання.
- Забезпечувати ведення відповідної документації.
Опис: Тема 1. Основні поняття, термінологія та загальні питання логопсихології. Тема 2. Історія вивчення і сучасний стан проблеми порушень мовленнєвого розвитку у дітей. Тема 3. Психолого-педагогічне обстеження порушень мови в дошкільному віці. Тема 4. Особливості пізнавальної діяльності та особистості дітей з порушеннями мовлення. Тема 5. Особливості психологічної допомоги дітям із порушенням мовлення.
Види навчальної роботи: лекції, практичні заняття.
Вивчення курсу закінчується іспитом.
Оцінювання: поточний (опитування, письмові роботи), підсумковий (іспит).