Дисципліна: Міжнародні проекти у соціальній роботі
Обсяг кредитів: 5 (150)
Форма підсумкового контролю: іспит
Метою навчальної дисципліни «Міжнародні проєкти у соціальній роботі» є на набуття студентами теоретичних знань з менеджменту соціальної роботи і вміти використовувати їх у менеджменті соціальних програм та міжнародних проєктів, а також із особливостями їх використання в соціальній роботі.
Завдання навчальної дисципліни: с використовувати базові знання з міжнародної діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях застосовувати набуті знання для реалізації проєктів, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в проєктній діяльності; визначати, аналізувати проблеми та розробляти заходи щодо їх вирішення оцінювати за різними параметрами процеси, що відбуваються в соціальних і державних структурах, та робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень та укладати проєкти нових ініціатив.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:
знати:
- категоріально-понятійний апарат дисципліни;
- соціальний розвиток; особливості інновацій у сфері соціальних послуг;
- цикл планування, оцінювання ефективності виконання запланованого;
- визначення потреб, вимоги до написання проєкту нової соціальної ініціативи;
- особливості стратегічного та оперативного планування у сфері соціальних послуг.
вміти:
- визначати і аналізувати проблеми у сфері соціальних послуг;
- визначати потреби та ресурси, здійснювати стратегічне та оперативне планування нової ініціативи;
- розробляти план моніторингу впровадження нової ініціативи, укладати проєкти нових ініціатив.
Прослуховування курсу забезпечить формування у студентів системи компетентностей, які є критеріями оцінки якості отриманих знань.
Програмні компетентності відповідні дисципліні
Загальні компетентності:
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Здатність планувати та управляти часом.
- Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Професійні компетентності:
- Здатність прогнозувати перебіг різних соціальних процесів.
- Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади.
- Знання і розуміння організації та функціонування системи соціального захисту і соціальних служб.
- Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів
- Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення
- Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із урахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей
- Здатність ініціювати соціальні зміни, спрямовані на піднесення соціального добробуту
- Здатність взаємодіяти із клієнтами, представниками різних професійних груп та громад
- Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи.
- Здатність виявляти і залучати ресурси організацій-партнерів із соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності
- Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері
- Здатність до сприяння підвищенню добробуту і соціального захисту осіб, здійснення соціальної допомоги та надання підтримки тим, хто перебуває у складних життєвих обставинах.
- Здатність здійснювати соціальну підтримку клієнтів в умовах інклюзивного соціального й освітнього середовища.
- Здатність до професійного співробітництва в умовах інклюзивного соціального й освітнього середовища.
- Здатність до моделювання соціального капіталу для людей з інвалідністю і людей похилого віку.
Програмні результати навчання
- Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних завдань і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
- Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
- Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки.
- Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях.
- Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах
- Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
- Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
- Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога.
- Встановлювати та підтримувати взаємини із клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
- Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їхніх проблем, виходу зі складних життєвих обставин.
- Демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень.
- Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Тематичний план
«Міжнародні проєкти у соціальній роботі»
Змістовий модуль 1. Сучасні уявлення про міжнародну соціальну роботу.
Тема 1. Міжнародна соціальна робота як феномен. Напрями міжнародної соціальної роботи
Тема 2. Робота з міжнародними організаціями і співпраця між країнами у сфері соціальної роботи.
Тема 3. Поняття «соціальний розвиток». Інноваційні зміни в галузі соціальних послуг.
Тема 4. Планування та розроблення інноваційного проєкту / програми. Моделі планування.
Тема 5. Стратегічне та оперативне планування.
Тема 6.Управління впровадженням нової ініціативи.