Дисципліна: Актуальні проблеми соціальної роботи
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета: орієнтація майбутніх фахівців в актуальних проблемах соціальної роботи, формування компетентних фахівців у різнобічних аспектах розвитку сучасної соціальної роботи.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- компетенція розуміння сутності соціального середовища та його ролі для особистісного розвитку;
- компетенція та вміння визначати критерії та показники соціального середовища;
- компетенція та вміння використовувати основну і додаткову літературу для аналізу соціальних проблем;
- компетенція та вміння застосовувати різні способи дослідження сутності, змісту й умов формування професійної та методологічної культури особистості;
- компетенція володіння методиками вияву характеру комунікативних стосунків та використання різноманітних комунікативних моделей традиційного спілкування;
- становлення професійної позиції;
- актуалізація професійної спрямованості майбутнього соціального працівника;
- компетенція та уміння застосовувати знання на практиці на основі усвідомлення професійних цінностей, якими визначається унікальність фаху, їх важливості у професійній діяльності для розв’язання практичних завдань у галузі соціальної роботи;
- здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації, отриманої з різних джерел;
- здійснення діяльності по реалізації системи соціально-комунікативного процесу; реалізація соціально-педагогічних принципів навчання персоналу;
- компетенція визначення критеріїв та рівнів самовизначення особистості;
- компетенція та вміння використовувати інноваційні соціально-педагогічні технології; застосовувати різні інноваційні технології у соціальній роботі; реалізовувати інноваційну соціальну роботу;
- професійне становлення особистості у просторі існування.
вміти:
- здійснювати соціально-діагностичну діяльність у різних сферах соціальної діяльності;
- застосовувати різноманітні методи, структури соціально-діагностичної діяльності та реалізовувати функції соціально-діагностичної діяльності;
- аналізувати і прогнозувати соціальні процеси; визначати проблему в соціальній сфері;
- застосовувати володіння соціальними технологіями у майбутній професійній діяльності;
- науково-педагогічно осмислювати проблеми соціально-професійного становлення особистості соціального працівника та формувати у нього соціальні якості;
Зміст дисципліни (тематика):
- Соціальна робота в Україні: сучасний стан та перспективи розвитку.
- Сучасні теоретико-методологічні підходи у соціальній роботі.
- Розвиток понятійно термінологічного апарату сучасної соціальної роботи.
- Соціальна робота із вразливими сім’ями та дітьми.
- Соціальна послуга патронату в Україні.
- Інноваційні технології профілактики ТЛ в Україні.
- Практики застосування відеозасобів у соціальній роботі з представниками покоління Y.
- Творчі технології в сучасній соціально-педагогічній діяльності та практиці соціальної роботи.
- Провідні виклики соціальної роботи в умовах територіально адміністративної реформи в Україні.
- Соціальні послуги як технологія роздержавлення соціальної роботи.
- Модель соціально-педагогічної та соціальної роботи в умовах територіальної громади
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальна науково-дослідна робота, модульні (контрольні) роботи.