Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Банківська справа

Кількість годин (кредитів ЕКТС) : 240 (8)

 

Мета навчальної дисципліни: засвоєння комплексу знань з теорії та практики банківської справи, формування теоретичних знань щодо функціонування банківських установ.

 

Завдання дисципліни:

-        суті та значення банківської системи в сфері економічних відносин;

-        особливостей побудови банківської системи в Україні;

-        функціонування і розвитку світової банківської системи;

-        статусу, призначення та основ організації центральних банків;

-        специфіки діяльності окремих видів комерційних банків.

 

Попередні умови для вивчення даної дисципліни:

Базові знання у сфері економічних наук, економічної теорії.

 

Навчальні цілі дисципліни полягають у формуванні у студентів:

 

інтегральної компетентності: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку та/або здійснення інновацій, що характеризується невизначеністю умов і вимог.

 

загальних компетентностей:

-  здатність проведення досліджень на відповідному рівні;

-  здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

 

фахових компетентностей:

- здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища;

- розуміння особливостей функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури;

- здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування);

- здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач;

- здатність застосовувати знання законодавства у сфері монетарного, фіскального регулювання та регулювання фінансового ринку;

- здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування;

- здатність складати та аналізувати фінансову звітність;

- здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування;

- здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення;

- здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку.

 

Програмні результати навчання:

- знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем;

- знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем;

- визначати особливості функціонування сучасних світових та національних фінансових систем та їх структури;

- знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування;

- розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування;

- застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти;

- формувати і аналізувати фінансову звітність та правильно інтерпретувати отриману інформацію;

- ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання економічних даних, збирати та аналізувати необхідну фінансову інформацію, розраховувати показники, що характеризують стан фінансових систем;

- володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування;

- вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів;

- застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати;

- демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні;

- виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- економіко-правові аспекти діяльності банківської системи України;

- сучасні методи ефективного управління банківською діяльністю;

- тенденції розвитку та економічну ефективність надання банківських послуг і проведення банківських операцій.

 

вміти:

- характеризувати грошовий обігу в Україні, механізми розвитку інфляції та шляхів її подолання;

- описати суть та порядок здійснення банківських операцій;

- шляхи залучення банками коштів і напрямів узгодження економічних інтересів банківських установ і клієнтів.

 

Зміст дисципліни (тематика):

 

Змістовий модуль І. Теоретичні основи банківської справи

Тема 1. Банківська система України, її призначення та функції.

Тема 2. Становлення та розвиток банківської системи України.

Тема 3. Національний банк та його грошово-кредитні операції.

Тема 4. Організація діяльності та формування капіталу комерційних банків.

Тема 5. Характеристика та порядок проведення операцій банку.

Тема 6. Управління пасивами та активами комерційних банків.

 

Змістовий модуль ІІ. Практика банківської справи

Тема 7. Організація банківського кредитування.

Тема 8. Розрахункова діяльність комерційних банків.

Тема 9. Послуги комерційних банків: трастові та інші послуги.

Тема 10. Інвестиційна діяльність банківських установ.

Тема 11. Обслуговування зовнішньоекономічних зв’язків банківськими установами.

Тема 12. Фінансова стійкість комерційних банків.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота.

 

Форма підсумкового контролю: залік.