Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Дидактика вищої школи

Дидактика вищої школи

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)

 

Мета навчальної дисципліни: формування знань про основні психолого-педагогічні закономірності навчально-виховного процесу у ВНЗ.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

–       сутність, своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі;

–       тенденції, особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та зарубіжних країнах;

–       суперечності, психічні функції, особливості розвитку молодої людини студентського віку;

–       структуру, психолого-педагогічні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів;

–       критерії відбору, принципи структурування змісту навчального курсу у вищій школі;

–       сучасні інтерактивні методи навчання здобувачів;

–       форми організації навчання здобувачів;

–       норми, критерії оцінювання знань, умінь студентів, повідомлення їм та отримання від них зворотнього зв’язку;

–       сутність, особливості, методи, прийоми виховання здобувачів;

–       педагогічні уміння діяльності викладача вищої школи;

–       особливості вербальної і невербальної поведінки викладача;

–       сутність, напрями, організації спілкування зі здобувачами;

–       етапи, способи розв’язання конфліктів зі здобувачами; • шляхи, умови формування студентської спільноти;

–       методи науково-педагогічних досліджень.

 

вміти:

–       постановки навчальної мети, відбору, структурування змісту лекцій, практично-семінарських занять;

–       розвитку інтересу, особистісного ставлення здобувачів до змісту навчального курсу;

–       складання навчальної програми з курсу;

–       застосування методів, прийомів організації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів (бесіди, діалогу, дискусії, мозкової атаки, сюжетно-рольової гри, роботи в групах тощо);

–       планування структури, змісту, процесу організації лекції, практично-семінарського заняття; • застосування методів, прийомів організації виховного впливу на здобувачів;

–       організації спілкування зі студентами у навчальний і позанавчальний час;

–       організації, саморегуляції, невербальної поведінки у процесі спілкування зі здобувачами;

–       розв’язання педагогічних конфліктів у різноманітних ситуаціях;

–       застосування методів науково-педагогічного дослідження у роботі зі здобувачами;

–       аналізу різноманітних педагогічних ситуацій.

 

Зміст дисципліни (тематика):

  1. Поняття про педагогіку вищої школи як науку. Предмет, об’єкт, завдання педагогіки вищої школи. Поняття про психологію вищої школи як науку. Предмет, об’єкт, завдання психології вищої школи.
  2. Роль і місце науково-педагогічного працівника в розвитку суспільства, його функції.  Психологія особистості та діяльності викладача вищої школи.
  3. Сутність та особливості навчального процесу у вищій школі.   
  4. Особливості розвитку студента як суб’єкта соціального життя. Загальна психологічна характеристика студентського віку.
  5. Дидактичні системи та дидактичні технології у вищій школі.
  6. Структура педагогічної технології. Види педагогічних технологій.
  7. Методи та форми організації навчання.
  8. Оцінка й оцінювання у вищій школі, засоби діагностики.
  9. Сутність процесу виховання, його специфіка, компоненти. Концепції виховної роботи з урахуванням особливостей і традицій навчального закладу. Професійне ставлення особистості студента як майбутнього фахівця з вищою освітою.
  10. Психологія студентської групи.
  11. Психологічні засади управління навчальним процесом у вищій школі.
  12. Психологічний аналіз учіння студентів. Психологія виховання студентської молоді.
  13. Психологія педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами. Психологічний аналіз протиріч і конфліктів у педагогічній взаємодії, шляхи їх запобігання та вирішення.  

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні науково-дослідні роботи студентів, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.