Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Економічна теорія (Ав)

 Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)

 

Навчальна дисципліна «Економічна теорія» входить до циклу професійної підготовки фахівців за спеціальністю «Автомобільний транспорт», дає можливість підготувати майбутніх фахівців, які володітимуть знаннями з теоретичних та практичних аспектів основ знань про економічну систему суспільства, закони її функціонування і розвитку для розуміння чинників зародження, утвердження і напрямів розвитку сучасних соціально-економічних систем, їх спроможності задовольняти потреби людей.

Науковий напрямок дисципліни базується на теоретичних та практичних аспектах основ нової системи економічних знань, які б відповідали умовам нових ринкових відносин в Україні; формування навичок, необхідних для аналізу реальних економічних процесів і прийняття обґрунтованих рішень з приводу економічних проблем сучасності; розкриття суті соціально-орієнтованої ринкової економіки; розуміння логіки функціонування ринкових відносин у конкретних господарських системах; розуміння соціально-економічних суперечностей підприємницького господарювання, логіки економічного мислення та економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов’язаних із їх майбутньою практичною діяльністю.

 

Мета навчальної дисципліни: отримання майбутніми фахівцями ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов'язаних із їх майбутньою практичною діяльністю.

 

Завдання навчальної дисципліни: набуття належних навичок раціональної економічної поведінки, виходячи з концептуальних основ ринкової економіки, розуміння особливостей функціонування сучасних ринків та утворення цін на послуги праці, капіталу, природних ресурсів відповідно до типу ринкової структури; набуття навичок аналізу агрегованих показників, визначення чинників і наслідків макроекономічного розвитку господарських систем, а також можливостей держави коригувати цей розвиток відповідно до цілей та пріоритетів економічної політики.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-  особливості розвитку та становлення економічних відносин між людьми у процесі господарської діяльності;

-  економічні закони, які управляють виробництвом, розподілом, обміном і споживанням життєвих благ у різних економічних системах;

-  механізм дії і використання економічних законів на макро- і мікрорівнях для досягнення максимального соціально-економічного ефекту;

-  стратегічні тенденції еволюції соціально-економічних систем у XXI столітті.

 

вміти:

-  аналізувати взаємодію економічних суб'єктів у процесі створення матеріальних благ при обмежених ресурсах;

-  застосовувати діалектичні методи економічного аналізу при дослідженні елементів ринкового механізму;

-  обґрунтовувати можливості застосування теоретичних моделей економічного розвитку в практичній діяльності;

-  аналізувати проблеми, пов'язані з розвитком грошово-кредитних відносин, фіскальної політики та державного регулювання в умовах ринкової економіки;

-  оцінювати вплив на економічні процеси зовнішніх факторів, тенденції розвитку світової економіки.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1. Виникнення та основні етапи розвитку економічних знань. Предмет економічної теорії. Методи економічних досліджень. Економічні закони. Функції економічної теорії.

Тема 2. Економічна політика. Економічні потреби суспільства, їх суть і структура. Економічний закон зростання потреб. Економічні інтереси: сутність, суб'єкти, класифікація. Корисність продукту. Гранична корисність продукту.

Тема 3. Суть та структура суспільного виробництва. Основні фактори суспільного виробництва та їхній взаємозв'язок. Економічна ефективність використання ресурсів та її показники.

Тема 4. Формаційний та цивілізаційний підходи до періодизації суспільного розвитку. Сутність, цілі та основні структурні елементи економічної системи. Типи економічних систем. Місце і роль людини в економічній системі.

 

Види робіт: лекційні заняття, практичні заняття, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до диференційованого заліку, залік.