Дисципліна: Ергономіка
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета навчальної дисципліни: формувати навички ергономічного аналізу початкової проектної ситуації; розвивати вміння вирішувати ергономічні завдання у процесі художнього проектування; підготувати студентів до дизайн-проектування як творчого процесу створення дизайнерських об’єктів.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- методи, теорію і практику ергономіки;
- основні ергономічні вимоги і стандарти, необхідні в дизайні.
вміти:
- проводити ергономічний аналіз типових видів об’єктів і середовища;
- правильно подавати й обґрунтовувати ергономічний аспект проектованих об’єктів;
- визначати і знаходити необхідну інформацію, правильно використовувати ергономічні рекомендації і нормативи;
- враховувати ергономічні вимоги при проектуванні.
володіти:
- навичками самостійного ергономічного аналізу специфіки предметного оточення та навколишнього середовища;
- навичками проектування ергодизайнерських систем за принципами безпеки, ефективності та комфортності життєдіяльності людини;
- навичками вирішення завдань узгодженості антропометричних, психічних, фізичних, психофізичних, санітарно-гігієнічних та соціально-психологічних вимог під час проектної діяльності;
- використання розрахунково-аналітичних оцінок на початкових стадіях проектування.
Зміст дисципліни (тематика):
Етапи розвитку ергономіки. Основні поняття ергономіки. Принципи і методи ергономіки. Антропологічні вимоги до ергономіки. Ергономічний розрахунок параметрів робочого місця. Ергономіка й обладнання окремих видів середовища. Основні елементи обладнання і доповнення середовища. Обладнання житлових приміщень. Кухня та ванна кімната. Обладнання житлових приміщень. Спальня, дитяча, вітальня. Ергономіка середовища проживання літніх людей та інвалідів. Обладнання інтер’єрів громадських будівель.
Види робіт: лекційні заняття: лекції з використанням наочного методичного матеріалу, лекції з використанням відеоматеріалу; лекція-бесіда, практичні заняття: проектні семінари, метод «круглого столу», метод аналізу проблемних ситуацій.