Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Еристика

Обсяг дисципліни, годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

 

Мета дисципліни: вивчення теоретичних основ мистецтва суперечки, практичне оволодіння прийомами і навичками ведення полеміки.

 

Завдання дисципліни:

– засвоїти знання, що складають зміст еристики, усвідомити й запам’ятати систему понять;

– навчити створювати та виголошувати різні типи промов на потрібну тему із урахуванням різних ситуацій;

– виробити уважне та критичне ставлення до власного мовлення і суспільної мовної практики.

 

Попередні умови для вивчення даної дисципліни: «Психологія спілкування».

 

Навчальні цілі дисципліни полягають у формуванні у студентів:

інтегративної компетентності: формування у майбутнього фахівця практичних навичок і вмінь успішної раціональної комунікації.

 

загальних компетентностей:

– здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;

– здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;

– здатність діяти соціально відповідально та свідомо;

– здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу;

– здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

– навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;

– вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми;

– навички міжособистісної взаємодії;

– здатність працювати в команді та автономно.

 

фахових компетентностей:

– здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

– здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації;

– здатність працювати в міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці;

 

Програмні результати навчання:

– організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки;

– застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг;

– аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань;

– виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання.

 

У результаті вивчення дисципліни студент повинен

знати:

- основні поняття класичного і сучасного мистецтва суперечки;

- типи та стадії ведення суперечок;

- форми та структуру аргументації;

- основні правила та помилки в суперечці;

- прийоми впливу в суперечці.

 

вміти:

- грамотно й переконливо будувати власну аргументацію;

- ефективно критикувати точку зору супротивника;

- не допускати помилок у своїх міркуваннях;

- розпізнавати помилки в міркуваннях супротивників по суперечці;

- ефективно застосовувати прийоми впливу на співрозмовників.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Змістовий модуль 1. Теоретичні засади та основні поняття еристики

Тема 1. Предмет та історія еристики.

Тема 2. Аналіз аргументації.

Тема 3. Форма аргументації.

Тема 4. Структура аргументації.

 

Змістовий модуль 2. Правила та прийоми ведення суперечки

Тема 5. Правила та помилки в суперечці.

Тема 6. Прийоми впливу в суперечці.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальна роботи студентів, самостійна робота студентів.

 

Форма підсумкового контролю: екзамен.