Дисципліна: Інформаційно-комунікаційні технології
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок з ефективного використання комп’ютерних інформаційних технологій.
Результати навчання за навчальною дисципліною
знати:
− основні поняття і визначення;
− основні концепції використання персональних комп’ютерів у навчальному процесі;
− технічне та програмне забезпечення інформаційних технологій освіти;
− теоретичні основи інформаційних технологій освіти;
− класифікацію засобів інформатизації освіти;
− правила раціональної організації робочого місця;
− позитивні і негативні аспекти застосування Інтернет;
− пошукові механізми та сервіси Інтернет;
− особливості використання гіпертексту, мультимедіа, гіпермедіа;
− особливості здійснення інтерактивного навчання;
− специфіку застосування, апробацію та оцінку якості телекомунікаційних проектів;
− вимоги до організації роботи над освітніми Веб-квестами;
− організацію та здійснення роботи в єдиному інформаційному середовищі;
− функціональні можливості та особливості використання в освітній галузі широкого спектру програмних продуктів;
− функціональні можливості та особливості використання інформаційних технологій у науковій та управлінській діяльності;
− способи пошуку наукової та навчально-методичної інформації;
вміти:
− ефективно використовувати прикладні програми загального призначення;
− використовувати спеціалізовані програмні розробки в освітній, науковій та управлінській діяльності;
− аналізувати доцільність використання інформаційних технологій у навчальному процесі;
− здійснювати пошук наукової та навчально-методичної інформації;
− працювати з прикладним програмним забезпеченням загального призначення;
− редагувати, коригувати, а за наявності відповідного програмного забезпечення та попередньої підготовки – створювати нескладні програмні продукти навчального призначення.
Зміст дисципліни (тематика):
Сучасні освітні технології навчання. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі. Використання глобальної мережі Інтернет в освіті, її можливості та ресурси. Педагогічне проектування. Веб-квести та їх використання в навчальному процесі. Міжнародні освітні проекти в Україні. Інтерактивні технології навчання. Інформаційне освітнє середовище навчального закладу. Створення електронного навчально-методичного комплексу (ЕНМК) дисципліни. Соціальні сервіси Веб 2.0, Веб 3.0 та перспективи їх використання в навчальному процесі.
Види робіт: лекції, практичні, самостійна робота студентів.