Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Історія економіки та економічної думки

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

 

Мета навчальної дисципліни: сформувати цілісне уявлення щодо закономірностей і особливостей історичного розвитку господарства та економічної думки країн Європейської цивілізації; систематизувати знання щодо механізму функціонування економічної системи в площині здобутків історико-економічної науки.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

-  основні етапи в процесі генезису та еволюції історико-економічної думки;

-  історичні форми господарських систем суспільства Європейської цивілізації та логіку їхньої еволюції;

-  роль обміну та його особливості в господарській сфері суспільства;

-  основні етапи суспільного поділу праці та форм власності на засоби виробництва;

-  основні етапи науково-технологічних змін у суспільстві та їхній вплив на розвиток економіки і її структури;

-  історичні форми господарств, їхню ефективність та причини занепаду;

-  інституційну структуру економіки та особливості її трансформаційних перетворень на різних етапах розвитку суспільства;

-  методологічні основи різних економічних шкіл (концепцій), особливості розроблених ними економічних понять та категорій, їхнє місце та роль у формуванні сучасних економічних поглядів.

 

вміти:

-  орієнтуватись у напрямках розвитку сучасної економічної науки;

-  порівнювати різні за змістом і методологією економічні школи та напрямки, аналізувати їхні переваги, недоліки, внесок до економічної теорії;

-  окреслити тенденції розвитку сучасної економічної науки;

-  використовувати історичний досвід організації господарського життя суспільства для аналізу процесів і явищ у сучасній економіці, враховуючи вплив на них цивілізаційних чинників;

-  обґрунтовувати власний погляд на історичні події та факти і публічно його репрезентувати;

-  застосовувати методи історико-економічної науки для дослідження економічних процесів і явищ.

 

Зміст дисципліни (тематика):

1. Вступ. Предмет і метод історії економіки та економічної думки.

2. Господарство первісного суспільства та ранніх цивілізацій.

3. Господарський розвиток та економічна думка Східної та Західної цивілізації (VIII ст. до н. е. – V ст. н. е.).

4. Феодальна система господарства та економічна думка європейської християнської цивілізації (V – ХV ст.).

5. Генезис ринкової господарської системи та економічної науки в Європі (ХVІ – друга третина ХVІІІ ст.).

6. Еволюція ринкового господарства та економічної думки в країнах Європейської цивілізації (остання третина ХVІІІ – 70-і рр. ХІХ ст.).

7. Господарство України в умовах кризи феодальної системи та генезису ринкових відносин (друга половина XVIІ – перша половина ХІХ ст.)

8. Економічна думка монополістичного періоду розвитку ринкового господарства провідних країн Європейської цивілізації (70-ті роки ХІХ ст. – початок ХХ ст.).

9. Особливості розвитку ринкового господарства та основні напрямки економічної думки України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.).

10. Економічна думка державно-монополістичного періоду розвитку ринкових економічних систем провідних країн Європейської цивілізації у першій половині ХХ ст.

11. Економічна думка періоду еволюції ринкових економічних систем провідних країн світу (50-80-ті роки ХХ ст.).

12. Функціонування національних господарств у системі глобальної економіки (90-ті роки ХХ ст. – початок ХХІ ст.).

13. Господарство та економічна думка України за умов адміністративно-командної економічної системи.

14. Відновлення ринкової системи господарства в Україні (останнє десятиріччя ХХ – початок ХХІ ст.).

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку.