Дисципліна: Історія східної літератури
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)
Мета навчальної дисципліни: ознайомити студентів із особливостями зародження, становлення та розвитку східної художньої літератури; повідомити про її суспільне, ідейно-моральне та естетичне значення як у культурі Сходу , так і в межах всесвітньої літератури і культури. Виходячи з цього, доцільно надати загальний огляд творчості східних письменників, зупиняючись на найголовніших творах та літературних явищах, а також характеризуючи при цьому історично-літературні процеси.
Завдання навчальної дисципліни:
теоретичні:
- створити у студентів теоретичну базу знань, яка, спираючись на раніше отримані знання з історії мови, країнознавства, зарубіжної літератури тощо, розкриває головні принципи процесу викладання літератури в загальноосвітній школі й зумовлює формування уявлення про специфіку і роль східної літератури в розвитку світогляду учнів;
- висвітлити головні події в історії літератури Сходу;
- ознайомити з найвидатнішими представниками літератури різних епох та напрямків мистецтва, що розширить знання студентів про країну, мова якої вивчається, і сприятиме їх духовному розвитку;
практичні:
- сформувати у студентів аналітичне ставлення до літератури взагалі та літератури Сходу зокрема;
- розвивати у студентів навички аналізу та літературно-критичної оцінки будь-якого літературно-художнього твору з урахуванням приналежності останнього до певної літературної або мистецької течії, історичної доби тощо.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- основні етапи розвитку літератури Сходу;
- особливості творчого шляху найвизначніших майстрів слова, їхній внесок у розвиток літератури;
- принципи й методи аналізу художнього тексту;
- особливості образного мислення, притаманного різним періодам та їхні прояви у художніх творах;
- літературно-художній контекст минулого, що забезпечує входження у сучасне літературне життя.
вміти:
- орієнтуватися в історико-літературних та теоретичних проблемах курсу;
- аналізувати літературні феномени в їх співвідношенні з культурно-історичними подіями доби та естетичними настановами авторів;
- визначати типологічні зв’язки та національну специфіку літератури у конкретний історичний період;
- аналізувати художні тексти як тексти культури;
- творчо застосовувати набуті знання у власній практиці.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, колоквіуми, контрольні завдання.