Дисципліна: Історія спортивного та олімпійського руху
Анотація навчальної дисципліни
«Історія спортивного та олімпійського руху»
освітньо-професійної програми «Фізична терапія, ерготерапія»
освітнього ступеня «бакалавр»
спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія
Навчальне навантаження з дисципліни: кількість кредитів ЄКТС 4; кількість годин 120: лекцій – 30; практичних – 30; самостійна робота – 60; залік.
Предмет навчальної дисципліни простежує еволюцію виникнення і розвитку Олімпійського руху з найдавніших часів і до наших днів, знайомить студентів із зародженням Олімпійських ігор та поширенням у світі засобів, форм, методів, ідей, теорій і систем олімпійського руху, що існували в різні періоди людського суспільства. Вона розглядає Олімпійський рух як органічну частину фізичної культури, системи виховання і освіти людей, підготовки їх до трудової і військової діяльності.
Метою є вивчення засобів, форм і методів, ідей, теорій і систем спортивного та олімпійського руху.
Зміст дисципліни.
Змістовний модуль 1. Розвиток спорту та олімпійського руху
Тема 1.1. Олімпійські ігри стародавньої Греції.
Тема 1.2. Відродження олімпійських ігор у сучасності. Діяльність П’єра де Кубертена.
Тема 1.3. Історичні особливості розвитку міжнародного олімпійського руху.
Тема 1.4. Діяльність Міжнародного олімпійського комітету.
Тема 1.5. Спорт на українських землях, які входили до складу російської імперії (ХVІІІ – початок ХХ ст.).
Тема 1.6. Виникнення та розвиток спортивного руху в російський імперії.
Тема 1.7. Розвиток спорту на західноукраїнських землях (кінець XІХ – 30-ті рр. ХХ століття.
Змістовний модуль 2. Становлення спортивного руху в Україні та світі
Тема 2.1. Особливості розвитку міжнародного спортивного руху сучасності.
Тема 2.2. Спорт в Україні у ХІХ-ХХ ст.
Тема 2.3. Україна в олімпійському русі. Проблеми та перспективи спортивного руху в Україні.
Тема 2.4. Спортивний рух української діаспори.
Тема 2.5. Історія становлення та розвитку спорту на Херсонщині.
Тема 2.6. Спорт в Україні за часів СРСР у (1945-1990 рр.).
Тема 2.7. Спорт в Україні в період державного суверенітету.
Тема 2.8. Міжнародна олімпійська система: принципи, структура і діяльність.
Основні результати навчання і компетентності згідно з вимогами освітньо-професійної програми:
|
№ з/п |
Результати навчання |
Компетентності |
|
1 |
знати: - основні поняття, методи, принципи, особливості та тенденції розвитку і становлення спортивного та олімпійського руху на різних континентах від первіснообщинного ладу до новітнього часу; - основні історичні закономірності, дати, події у зародженні та функціонуванні системи сучасного спортивного та олімпійського руху; - найважливіші питання функціонування сучасного олімпійського та професійного спорту, його впливу на особистість, суспільство, встановлення взаємозв’язку олімпійського та професійного спорту з іншими сферами суспільної діяльності; - обґрунтування ефективних методів відбору і підготовки спортсменів, аналізу стану і перспективи розвитку олімпійського та професійного спорту в світі, в тому числі і в Україні. вміти: - правильно, логічно відтворювати навчальний матеріал; - розуміти основоположні теорії і факти; - наводити власні приклади на підтвердження нових думок; - правильно застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; - закріплювати знання, набуті на лекціях і в процесі самостійної роботи; - протягом усього навчання самостійно вивчати основну і додаткову літературу; - виробити уміння застосовувати набуті знання у професійній діяльності, для орієнтації в сучасних тенденціях розвитку спортивного та олімпійського руху, оцінки спортивних подій та явищ; - застосовувати історичні і теоретичні знання у розв’язанні виховних, педагогічних та освітніх завдань у практичній роботі. |
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; - здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; - здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій; - здатність працювати в команді; - здатність планувати та управляти часом; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - здатність спілкуватися іноземною мовою; - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості; - здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях; - здатність до організації оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення; - здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту; - здатність до безперервного професійного розвитку. |
Міждисциплінарні зв’язки: історія фізичної культури, оздоровчий фітнес, теорія та методика адаптивної фізичної культури, теорія та методика фізичного виховання, теорія, технології та види оздоровчо-рекреаційної рухової активності, фізична культура, фізіологія людини, фізіологія рухової активності.
