Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Історія зарубіжної журналістики

Кількість годин (кредитів): 150 (5)

 

Мета навчальної дисципліни: дати студентам загальне уявлення про обставини заснування та функціонування періодичних видань у світі, забезпечити засвоєння ними основних етапів ґенези преси та її типологічних ознак, а також допомогти їм у систематизації історичних знань про основні тенденції розвитку світової журналістики.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

  • основні етапи розвитку журналістики ХІХ – ХХ ст.;
  • головні концепції преси та їх історичні виміри;
  • головні поняття та категорії масової інформації в їх історичному становленні, розвитку та сучасному значенні; головні етапи розвитку пражурналістики;
  • причини виникнення перших періодичних видань: взаємодія техніки, культури, економіки, політики;
  • особливості становлення та розвитку журналістики різних країн світу;
  • особливості світової журналістики ХVІІ–ХХ століть;
  • конститутивні ознаки щоденної, елітарної та масової преси ХІХ–ХХ ст.
  • принципи функціонування національних ринків масової та якісної преси;
  • особливості роботи провідних європейських, американських видань;
  • головні типологічні ознаки загальнонаціональних, спеціалізованих газет і журналів;

 

вміти:

  • застосовувати теоретичні знання для створення сучасного журналістського тексту;
  • використовувати художні засоби, вироблені світовою журналістикою, при створенні інформаційного продукту;
  • аналізувати історико-журналістські явища з метою поліпшення власної практичної діяльності;
  • набувати первісних навичок наукового підходу до історії журналістики;
  • чітко умотивовувати журнальні та газетні типології із конкретними фактами соціокультурного розвитку країн Європи та Америки;
  • аналізувати тексти масової та якісної публіцистики;
  • узагальнювати національні особливості розвитку ринку друкованих видань країн Європи та США;
  • орієнтуватися у світовому інформаційному телевізійному та радійному просторі.

 

Компетенції:

  • застосовувати знання для формування загальної картини уявлень про основні тенденції розвитку зарубіжної журналістики;
  • здійснювати відбір необхідної інформації з наявних джерел та літератури;
  • вміти проводити наукову історичну експертизу відібраної інформації.
  • критично аналізувати різноманітну інформацію з Інтернет-джерел.
  • самостійно мислити і формувати власні уявлення про той чи інший період в історії зарубіжної преси і журналістики;
  • здатність використовувати знання про технологічні, організаційні, управлінські особливості функціонування комунікаційних технологій;
  • здатність володіти навичками роботи з комп'ютером на рівні користувача, використовувати інформаційні технології для рішення експериментальних і практичних завдань у галузі професійної діяльності (журналістика);
  • знати передовий вітчизняний і світовий досвід у галузі журналістики;
  • орієнтуватися у передовому вітчизняному та світовому досвіді створення інформаційної продукції;
  • здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з журналістики, масової комунікації та інформації, комунікаційних технологій для дослідження комунікаційних явищ і процесів;
  • здатність орієнтуватися в особливостях управління ЗМІ, його спеціалізації та профілю.

 

Зміст дисципліни (тематика):

  1. Періодизація історії журналістики.
  2. Пражурналістика доби Середньовіччя і Відродження/
  3. Європейська журналістика у ХVІІ-ХІХ ст.
  4. Північноамериканська журналістика ХVІІ ст. – ХVІІІ ст.
  5. Розвиток періодичної преси в Росії в ХVІІІ ст. – ХІХ ст.
  6. Докорінні зміни в зарубіжній журналістиці ХХ ст.
  7. Еволюція світових ЗМІ у ХІХ-ХХ ст.
  8. Розвиток західної преси у ХХ ст.
  9. Електронні ЗМІ у глобальних комунікаційних процесах.
  10. Становлення і розвиток радіомовлення.
  11. Визначальні тенденції розвитку світової журналістики ІІ половини ХХ ст.
  12. Національні особливості системи ЗМК.
  13. Світові школи журналістики.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку, залік.