Дисципліна: Комунікативний менеджмент
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)
Мета навчальної дисципліни: опанування студентами знань щодо різних форм ділової комунікації, необхідних для професійної діяльності в царині менеджменту, задля досягнення конструктивного результату при діловій взаємодії та забезпечення розвитку комунікативної компетентності фахівця шляхом зваженого аналізу ділових ситуацій та ефективного впливу на них в умовах інформаційного суспільства.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- особливості ділової комунікації, функції, засоби, види, форми ділової комунікації;
- основні механізми, ефекти і закономірності сприйняття партнера по спілкуванню;
- способи і форми формування ділового іміджу;
- чинники, що детермінують поведінку людини у процесі професійного спілкування;
- вербальні і невербальні засоби спілкування;
- особливості спеціальних форм ділових комунікацій: ділової бесіди, телефонного контакту, співбесіди при наймі на роботу, наради, дискусії, ділового спору тощо;
- способи і форми організації групи для ефективної колективної комунікації;
- сучасні комунікативні технології при здійсненні ділової комунікації, основні напрями використання мережі Інтернет у бізнес-комунікаціях;
- механізми і прийоми впливу в процесі ділового спілкування;
- сутність поняття і причини конфлікту, способи управління конфліктом і основні стратегії поведінки в конфлікті;
- основні етичні норми і принципи ділової комунікації, правила ділового етикету в діловій взаємодії;
- міжкультурні особливості в діловому спілкуванні і взаємодії;
- концептуальні основи і стратегії комунікативного менеджменту.
вміти:
- користуватися вербальними і невербальними засобами спілкування, а також розпізнавати наміри партнерів, що користуються цими засобами;
- застосовувати сучасні комунікаційні технології для забезпечення ефективної ділової комунікації;
- використовувати Internet як засіб комунікації, джерело довідкової інформації, засіб реклами і маркетингу при здійсненні бізнес-комунікацій;
- об'єктивно сприймати співрозмовника при спілкуванні і прогнозувати результат комунікації;
- вступати в контакт і встановлювати доброзичливу атмосферу під час комунікації з бізнес-партнерами;
- здійснювати переговори, ділову розмову, ділову бесіду, співбесіду при наймі на роботу, нараду, дискусію, ділові наради, диспути, спори, презентації;
- організовувати групи для ефективної колективної комунікації;
- використовувати ефективні прийоми поведінки у процесі комунікації з урахуванням правил етики бізнесу та ділового етикету;
- вирішувати конфлікти в діловому спілкуванні і долати комунікативні бар'єри;
- управляти емоційним станом у процесі ділової комунікації;
- володіти теоретичними основами і технологіями управління соціальними зв'язками і відносинами, що відбивають інтереси, цінності, якість життя різних соціальних прошарків і груп;
- орієнтуватися в теоретичних концепціях сучасного комунікативного менеджменту і вміти застосовувати їхні алгоритми в реальному управлінні.
Зміст дисципліни (тематика):
Ділова комунікація як значущий засіб забезпечення цілісності і функціонування організації. Вербальні і невербальні засоби комунікації. Форми ділової комунікації. Обман і маніпуляції у діловій комунікації. Типологія ділових комунікацій. Проведення переговорів із партнерами. Основні проблеми комунікацій в організації. Виступ перед аудиторією. Ефективні ділові комунікації. Підготовка і проведення презентації. Комунікативний менеджмент: основні положення і базові характеристики. Комунікації зі ЗМІ. Стратегія комунікативного менеджменту. Дебати з опонентами. Технології та інструменти комунікативного менеджменту. Інтернет як засіб бізнес-комунікацій.
Види робіт: лекції, практичні, самостійна робота студентів.