Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Лінгвокраїнознавство (основна іноземна мова)

 

 

Мета навчальної дисципліни: формування у студентів системи сучасних лінгвокультурних знань, органічно поєднуючи вивчення національної культури та історії як факторів, що визначають самосвідомість народу, – з філологічною метою, – засвоєнням достатнього за обсягом активного лексичного матеріалу. Причому видається необхідним, щоб базова лексика включала не тільки низку реалій країни, але й ключові тематичні слова і вирази, що є типовими для лінгвокультурного простору, що вивчається; в свою чергу система сучасних лінгвокультурних знань включає знання про специфіку мовних картин світу і відповідних особливостей мовної поведінки носіїв мови, та вмінь застосування набутих знань на практиці іншомовного спілкування, перекладу та в адекватному лінгвокультурному аналізі іноземної мови і мовлення.

 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати :

  • національну культуру та історію англомовних країн як фактори, що визначають національну самосвідомість народу;
  • достатній за обсягом активний лексичний матеріал, що включає реалії країни, ключові слова і вирази, що є типовими для лінгвокультурного простору англомовних країн;
  • особливості мовної поведінки носіїв мови;
  • особливості соціокультурного життя Великобританії, США та інших англомовних країн;
  • найновіші, свіжі погляди на різноманітні аспекти життя англомовних країн;
  • маловідомі факти з різних сфер духовної та матеріальної культури англомовних націй;
  • систему спеціальних термінів, що позначають національно – специфічні реалії суспільного життя, матеріального побуту, історії та культури кожної англомовної країни;

 

вміти :

  • застосовувати набуті знання для компетентного перекладу відповідних текстів та різних типів дискурсу;
  • аналізувати лексичні одиниці, поняття, ідіоматичні вирази;
  • знаходити відповідні еквіваленти до реалій соціо- та лінгвокультурного життя англомовних країн із залученням більш широкого країнознавчого контексту;
  • знаходити відповідні еквіваленти до реалій, а за їх відсутності знаходити інші способи їх перекладу.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Змістовий модуль 1. Об'єднане Королівство Великобританії та Північної Ірландії.

Тема 1. Вступ до лінгвокраїнознавства.

Тема 2. Історія Об’єднаного Королівства Великої Британії та Ірландії від прадавніх часів до сьогодення.

Тема 3. Соціокультурний фон історичного розвитку англійської мови.

Тема 4. Конституційна монархія Об’єднаного королівства Великої Британії та Ірландії.

Тема 5. Засоби масової інформації у Об’єднаному королівстві Великої Британії та Ірландії.

Тема 6. Система освіти у Великій Британії.

Тема 7. Сім’я як основа британського суспільства. Свята та традиції Великої Британії.

Тема 8. Соціальне та економічне життя Великої Британії.

 

Змістовий модуль 2. Сполучені Штати Америки.

Тема 1. Вступ до лінгвокраїнознавства Сполучених Штатів Америки.

Тема 2. Географічне положення Сполучених Штатів Америки.

Тема 3. Регіональне варіювання Сполучених Штатів.

Тема 4. Політична система Сполучених Штатів Америки. Основні гілки влади.

 

Дисципліни, вивчення яких обов’язково передує цій дисципліні:

Практичний курс англійської мови, вступ до мовознавства, Граматика англійської мови, Історія зарубіжної літератури, Основи міжкультурної комунікації.

 

Міжпредметні зв’язки: Практичний курс англійської мови, Вступ до мовознавства, Граматика англійської мови, Історія зарубіжної літератури, Стилістика англійської мови, Основи міжкультурної комунікації.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, залік.