Дисципліна: Маркетинг і промоція видань
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4).
Мета навчальної дисципліни: набуття студентами теоретичних знань і практичних навичок з питань дослідження кон’юнктури ринку видавничої продукції, стимулювання попиту на продукцію видавництв, вибору стратегії розвитку видавничого підприємства та інших видів діяльності видавництв з метою забезпечення їх стабільності, результативної та ефективної роботи.
У процесі опанування даної дисципліни важливу роль відводиться самостійній роботі студентів з питань маркетингу та його різновидів у сфері видавничої продукції. Дисципліна включає в себе теоретичні та практичні аспекти маркетингової діяльності у сфері видавничої продукції (журналів, книг, плакатів тощо).
Головні завдання дисципліни:
- вивчення теоретичних основ маркетингу (сутність маркетингу, його головні функції та завдання, маркетингові стратегії підприємств);
- дослідження сутності маркетингової виробничої стратегії, особливостей її побудови, матричних методів вибору раціональної стратегії;
- з’ясування сутності маркетингової ділової та маркетингової стратегії комунікацій.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- основні складові маркетингової виробничої стратегії, особливості її побудови, матричні методи вибору раціональної стратегії розвитку видавничого підприємств;
- ефективні механізми просування продукції видавництв.
вміти:
- аналізувати ситуацію на ринку видавничої продукції, застосовуючи при цьому різноманітні методи (економіко-математичні, матричні тощо);
- формувати виробничу програму видавничого підприємства на основі досліджень ринку продукції видавництв;
- обирати раціональні для видавництва маркетингові стратегії, а саме: виробничі, цінові, комунікаційні, просування товарів;
- проектувати раціональну структуру маркетингових підрозділів видавничих підприємств і вміти організовувати поточну роботу цих підрозділів.
Зміст дисципліни (тематика):
Теоретичні засади та особливості маркетингу видавничої продукції. Ринок видавничої продукції як середовище маркетингу. Сегментація ринку видавничої продукції. Товарна політика в маркетингу видавничої продукції. Маркетингове управління каналами розподілу друкованої продукції. Маркетингові комунікації у сфері книжкової справи. Маркетингові дослідження у видавничій справі.
Види робіт: письмова творча робота, комплексно-кваліфікаційне завдання (тест).