Дисципліна: Медико-біологічний контроль у фізичній терапії
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета навчальної дисципліни: висвітлення основних складових медико-біологічного контролю у фізичній терапії, а саме методів спостереження; хронометрування; морфологічних методів дослідження та оцінки фізичного розвитку людини; вивчення фізіологічних функцій; планування і проведення досліджень; особливості дослідження функцій організму людини; організація досліджень функцій організму людини; організація фізіологічних дослідів в звичних умовах спортивного тренування; ознайомлення з приладами і методами для медико-біологічних досліджень.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- загальні вимоги до наукових методів досліджень;
- основні методи досліджень у галузі фізичного виховання та спорту;
- ефективність підготовки студентів у сфері науково-експериментальної роботи з учнями в школі;
- специфіку застосування медико-біологічних методів досліджень у спорті і фізичному вихованні;
- загальні вимоги з питань проведення студентами науково-дослідної роботи в галузі фізичного виховання та спорту;
- загальні відомості про аналіз документальних матеріалів й обробку результатів дослідження;
- правила написання курсових та дипломних робіт;
- теоретичний матеріал в обсязі програми з курсу "Медико-біологічний контроль у фізичній терапії".
вміти:
- добирати необхідні методики та методи наукового дослідження відповідно до теми й завдань науково-дослідної роботи;
- проводити обробку отриманих даних;
- правильно оформити науково-дослідницьку роботу, засвоїти вміння і навиками сучасних методів досліджень у фізичній культурі;
- планувати й розробляти напрями досліджень;
- здійснювати якісну та кількісну обробку результатів дослідження;
- інтерпретувати й пояснювати результати, формулювати висновки, визначати перспективи подальших власних досліджень;
- використовувати методи дослідження у практичній діяльності реабілітолога, тренера, викладача фізичного виховання.
Зміст дисципліни (тематика):
Тема 1. Надійність методики.
Тема 2. Валідність методики.
Тема 3. Практичність методик.
Тема 4. Планування та проведення досліджень у фізичному вихованні.
Тема 5. Методи спостереження у фізичному вихованні.
Тема 6. Поняття про спостереження та його функції.
Тема 7. Основні вимоги та процедура проведення спостереження.
Тема 8. Види спостереження та специфіка його реалізації.
Тема 9. Хронометрування у фізичному вихованні.
Тема 10. Методи опитування у фізичному вихованні.
Тема 11. Сутність і форми опитування.
Тема 12. Складові частини опитування.
Тема 13. Бесіда та інтерв’ю.
Тема 14. Анкетування.
Тема 15. Педагогічний експеримент у фізичному вихованні.
Тема 16. Тривалість та терміни проведення експерименту.
Тема 17. Види педагогічного експерименту.
Тема 18. Етапи педагогічного експерименту.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальні роботи, реферативні повідомлення, контрольні завдання, екзамен.