Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Методика викладання психології

Обсяг кредитів: 3 (90)

 

Метою вивчення курсу є формування психолого-педагогічних знань з методики викладання психології; надання допомоги майбутньому викладачу у підготовці занять з психології у вищій школі; опанування практично-методичними навиками підготовки занять з психологічних дисциплін; визначення стану сучасної психологічної науки і розвиток її загальної теорії.

Студенти повинні оволодіти знаннями, вміннями, які необхідні для їх плідної, творчої майбутньої роботи викладача, бути обізнаними з різними технологіями і вміло застосовувати їх під час вивчення основних питань майбутньої професійної діяльності.

 

Відповідно, методика викладання психології у вищій школі як навчальна дисципліна вирішує такі завдання:

  • дати студентам-психологам знання про специфіку викладання психології;
  • сформувати у них навички та вміння управління педагогічним процесом;
  • сприяти розвитку у студентів педагогічних здібностей;
  • розвивати потребу в освітянській діяльності та вміння ефективно організовувати її;
  • допомогти студентам в оволодінні прийомами професійної самоосвіти і самовиховання;
  • сприяти пізнанню й розвитку особистості студентів в контексті обраної ними професії.

 

У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:

- сутність основних психологічних та педагогічних явищ вищої школи;

- загальну психологічну характеристику студентського віку, психологію студентської групи, умови формування студентської спільноти;

- особливості професійного становлення та виховання особистості студента як майбутнього фахівця з вищою освітою;

- психологічні засади управління навчальним процесом у вищій школі;

- психологічні аспекти викладацької діяльності, основи комунікативної взаємодії між педагогом та студентом, способи розв'язання конфліктних ситуацій;

- своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі;

- тенденції, особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та зарубіжних країнах;

- критерії відбору, принципи структурування змісту навчальної дисципліни у вищій школі;

- сучасні методи та форми організації навчання студенів, норми, критерії оцінювання їх знань та умінь.

       

На основі засвоєння теоретичних положень курсу студент повинен уміти:

- проводити заняття з психологічних дисциплін;

- проводити оцінювання знань студентів з психологічних дисциплін;

- складати робочу програму з дисциплін;

- розробляти і проводити лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття;

- працювати з першоджерелами та науковою літературою, аналізувати та систематизувати наукову літературу під час підготовки до проведення занять;

- уміння застосовувати в процесі навчання сучасні інформаційні технології, новітні методики викладання психологічних дисциплін, кращий педагогічний досвід тощо.

 

Прослуховування курсу забезпечить формування у студентів системи компетентностей, які є критеріями оцінки якості отриманих знань.

 

Тематичний план

Тема 1. Загальні питання методики викладання у закладах вищої освіти.

Тема 2 Структура навчального процесу у ЗВО.

Тема 3. Психологічна характеристика студентства як періоду пізньої юності або ранньої дорослості.

Тема 4. Становлення викладацької діяльності у ЗВО.

Тема 5. Особливості системи вищої освіти України.

Тема 6. Організація навчального процесу психологів у ЗВО.

Тема 7. Особливості організації навчального процесу у ЗВО.

Тема 8. Особливості педагогічної майстерності викладача психології.

 

Форма підсумкового контролю: екзамен