Дисципліна: Мультимедійна журналістика
Кількість годин (кредитів): 150 (5)
Мета навчальної дисципліни: формування системних знань про мультимедійну журналістику як новий вид професійної діяльності журналіста, про становлення мультимедійної журналістики, фактори її динамічного розвитку та механізми творчого функціонування в сучасному інформаційному просторі; формування компетентностей мультимедійного журналіста, здатного працювати на різних медіаплатформи; освоєння мультимедійного принципу організації медійного простору сучасного журналіста; поглиблення уявлень і компетенцій підготовки журналістських матеріалів на різні теми в умовах мультимедіатизації міжнародного медіа-простору.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- історію та фактори розвитку мультимедійної журналістики;
- особливості професії мультимедійника;
- нові формати та гібридні жанри;
- інструменти створення мультимедійного матеріалу;
- яким чином звичайні ЗМІ перетворюються в мультимедійні, які складові частини конвергентної журналістики, які особливості існування мультимедійної журналістики;
- специфіку нових «online» форматів і нових каналів доставки;
- особливості виробництва мультимедійних інформаційних продуктів;
- можливості інтерактивних карт і графіків (інфографіки).
вміти:
- аналізувати особливості нового «цифрового покоління»;
- залучати аудиторію до створення цифрового контенту;
- організовувати роботу мультимедійної редакції;
- правильно, оперативно і повноцінно складати мультимедійні матеріали, орієнтуватися в усіх складових частинах такого роду матеріалів, розуміти істотну різницю між звичайною і мультимедійної журналістикою, знати черговість і першочерговість створюваної інформації;
- знімати, редагувати, оптимізувати і фрагментувати зображення для WEB;
- записувати, редагувати і зводити аудіо для Мережі;
- створювати слайд-шоу і звукові слайд-шоу;
- працювати з відеоматеріалом;
- використовувати мережеві служби для створення інтерактивних карт;
- вести і оптимізувати власний професійний блог;
- організовувати інтерактивне спілкування зі своєю аудиторією в різних формах;
- спілкуватися за допомогою комунікативно-інформаційних зв'язків, використовуючи різні медійні засоби і новітні технології.
Компетентності:
- готовність здійснювати професійну діяльність, ґрунтуючись на знанні сучасних концепцій масової комунікації та положень теорії журналістики, розумінні спектра функцій ЗМІ як найважливішого соціального інституту і засоби соціальної комунікації, ролі аудиторії в процесі споживання і виробництва масової інформації;
- готовність здійснювати професійну діяльність, базуючись на знанні сучасних медіасистем, їх структури, знання специфіки російської та зарубіжних національних моделей ЗМІ;
- готовність наслідувати принципи деонтології в професійній практиці, ефективно застосовувати етичні і правові норми;
- готовність створювати журналістські авторські матеріали, ґрунтуючись на поглибленому розумінні їх специфіки, функцій, змісту, оптимальних моделей, знанні технології їх створення та існуючих професійних стандартів;
- здатність здійснювати розробку концепції медіапроєкту на базі знання сучасних принципів і методів медіапроектування;
- готовність кваліфіковано виконувати організаційно-управлінські функції, ефективно використовуючи знання в галузі медіаекономіки, медіаменеджменту;
- готовність до самостійної науково-дослідницької діяльності в медіасфері, здатністю виконувати медіа дослідження (обґрунтування актуальності дослідження, розробка методології, програми, методики, аналіз результатів і їх презентація).
Зміст дисципліни (тематика):
- Історія мультимедійної журналістики.
- Медіа, мультимедіа, мультимедійна журналістика.
- Журналіст в епоху мультимедіа.
- Конвергенція і мультимедійність: загальний огляд.
- Оперативність і якість мультимедійної журналістики.
- Інтернет як спосіб залучення аудиторії до створення контенту.
- Нові принципи новин і мультимедіа.
- Еволюція форматів та жанрів у цифровому середовищі.
- Особливості використання інформації (текст, відео, фото, інфографіка та т.д.) у мультимедійній журналістиці.
- Організація роботи мультимедійної редакції.
- Персональний бренд.
- Створення свого медіа ЗМІ в Інтернеті.
- Режисура мультимедійного твору: вибір засобів і «точок захоплення уваги»
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку, залік.