Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Мультимедійна журналістика

Кількість годин (кредитів): 150 (5)

 

Мета навчальної дисципліни: формування системних знань про мультимедійну журналістику як новий вид професійної діяльності журналіста, про становлення мультимедійної журналістики, фактори її динамічного розвитку та механізми творчого функціонування в сучасному інформаційному просторі; формування компетентностей мультимедійного журналіста, здатного працювати на різних медіаплатформи; освоєння мультимедійного принципу організації медійного простору сучасного журналіста; поглиблення уявлень і компетенцій підготовки журналістських матеріалів на різні теми в умовах мультимедіатизації міжнародного медіа-простору.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- історію та фактори розвитку мультимедійної журналістики;

- особливості професії мультимедійника;

- нові формати та гібридні жанри;

- інструменти створення мультимедійного матеріалу;

- яким чином звичайні ЗМІ перетворюються в мультимедійні, які складові частини конвергентної журналістики, які особливості існування мультимедійної журналістики;

- специфіку нових «online» форматів і нових каналів доставки;

- особливості виробництва мультимедійних інформаційних продуктів;

- можливості інтерактивних карт і графіків (інфографіки).

 

вміти:

- аналізувати особливості нового «цифрового покоління»;

- залучати аудиторію до створення цифрового контенту;

- організовувати роботу мультимедійної редакції;

- правильно, оперативно і повноцінно складати мультимедійні матеріали, орієнтуватися в усіх складових частинах такого роду матеріалів, розуміти істотну різницю між звичайною і мультимедійної журналістикою, знати черговість і першочерговість створюваної інформації;

- знімати, редагувати, оптимізувати і фрагментувати зображення для WEB;

- записувати, редагувати і зводити аудіо для Мережі;

- створювати слайд-шоу і звукові слайд-шоу;

- працювати з відеоматеріалом;

- використовувати мережеві служби для створення інтерактивних карт;

- вести і оптимізувати власний професійний блог;

- організовувати інтерактивне спілкування зі своєю аудиторією в різних формах;

- спілкуватися за допомогою комунікативно-інформаційних зв'язків, використовуючи різні медійні засоби і новітні технології.

 

Компетентності:

- готовність здійснювати професійну діяльність, ґрунтуючись на знанні сучасних концепцій масової комунікації та положень теорії журналістики, розумінні спектра функцій ЗМІ як найважливішого соціального інституту і засоби соціальної комунікації, ролі аудиторії в процесі споживання і виробництва масової інформації;

- готовність здійснювати професійну діяльність, базуючись на знанні сучасних медіасистем, їх структури, знання специфіки російської та зарубіжних національних моделей ЗМІ;

- готовність наслідувати принципи деонтології в професійній практиці, ефективно застосовувати етичні і правові норми;

- готовність створювати журналістські авторські матеріали, ґрунтуючись на поглибленому розумінні їх специфіки, функцій, змісту, оптимальних моделей, знанні технології їх створення та існуючих професійних стандартів;

- здатність здійснювати розробку концепції медіапроєкту на базі знання сучасних принципів і методів медіапроектування;

- готовність кваліфіковано виконувати організаційно-управлінські функції, ефективно використовуючи знання в галузі медіаекономіки, медіаменеджменту;

- готовність до самостійної науково-дослідницької діяльності в медіасфері, здатністю виконувати медіа дослідження (обґрунтування актуальності дослідження, розробка методології, програми, методики, аналіз результатів і їх презентація).

 

Зміст дисципліни (тематика):

  1. Історія мультимедійної журналістики.
  2. Медіа, мультимедіа, мультимедійна журналістика.
  3. Журналіст в епоху мультимедіа.
  4. Конвергенція і мультимедійність: загальний огляд.
  5. Оперативність і якість мультимедійної журналістики.
  6. Інтернет як спосіб залучення аудиторії до створення контенту.
  7. Нові принципи новин і мультимедіа.
  8. Еволюція форматів та жанрів у цифровому середовищі.
  9. Особливості використання інформації (текст, відео, фото, інфографіка та т.д.) у мультимедійній журналістиці.
  10. Організація роботи мультимедійної редакції.
  11. Персональний бренд.
  12. Створення свого медіа ЗМІ в Інтернеті.
  13. Режисура мультимедійного твору: вибір засобів і «точок захоплення уваги»

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку, залік.