Дисципліна: Організація та економіка видавничої справи
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5).
Мета навчальної дисципліни: надання студентам теоретичних знань та практичних навичок стосовно закономірності функціонування первинних суб’єктів видавничого бізнесу (видавництв). Дисципліна включає в себе теоретичні аспекти та практичну частину, які стосуються питань, як раціонально організувати і забезпечити з найвищою результативністю та ефективністю функціонування підприємств, установ та організацій, які працюють у сфері видавничого бізнесу.
Головні завдання дисципліни:
- вивчення теоретичних основ підприємницької діяльності у сфері видавничої справи (класифікація підприємств видавничого бізнесу, особливості організаційних структур та структур управління підприємств видавничого бізнесу, персонал видавництв тощо).
- дослідження особливостей забезпечення підприємств видавничої сфери матеріально-технічними ресурсами (сировиною, матеріалами, комплектуючими виробами, устаткуванням тощо);
- з’ясування особливостей нематеріальних ресурсів (об’єктів інтелектуальної власності), які мають місце у видавничому бізнесі.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- основні техніко-економічні поняття, які характеризують результативність та ефективність виробничо-господарської діяльності підприємств видавничої справи;
- особливості формування витрат та цін на видавничу продукцію;
- закономірності організації виробничих процесів (основних, допоміжних і обслуговуючих) на підприємствах та в організаціях видавничої справи.
вміти:
- виконувати розрахунки стосовно матеріально-технічних ресурсів (компонентів) виробництва друкованої продукції;
- виконувати розрахунки стосовно персоналу видавництв та виробничих фондів (основних та оборотних) видавництв;
- аналізувати результативність та ефективність роботи видавництв за допомогою показників прибутковості, рентабельності, платоспроможності та фінансової стійкості;
- проектувати раціональну виробничу структуру, а також виробничу та соціальну інфраструктури підприємств видавничого бізнесу;
- виконувати розрахунки критичних обсягів виробництва («точка» беззбитковості) видавництва, а також розрахунки собівартості продукції видавництв та відпускних цін на видавничу продукцію різних видів.
Зміст дисципліни (тематика):
Підприємство як суб’єкт господарювання. Управління підприємством. Персонал. Капітал і виробничі фонди. Нематеріальні ресурси та активи. Оборотні кошти. Інвестиційна діяльність підприємства. Витрати й ціни на продукцію (роботи, послуги). Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств. Продуктивність, мотивація та оплата праці. Антикризова система господарювання. Сучасні проблеми теорії організації виробництва. Виробничий процес та організаційні типи виробництв. Організація і планування технічної підготовки виробництва. Регулювання, прогнозування та планування діяльності підприємств. Організаційно-виробниче забезпечення якості та конкурентоспроможності продукції. Економічне обґрунтування інженерних рішень.
Види робіт: письмова творча робота, комплексно-кваліфікаційне завдання (тест).