Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Організація та економіка видавничої справи

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5).

 

Мета навчальної дисципліни: надання студентам теоретичних знань та практичних навичок стосовно закономірності функціонування первинних суб’єктів видавничого бізнесу (видавництв). Дисципліна включає в себе теоретичні аспекти та практичну частину, які стосуються питань, як раціонально організувати і забезпечити з найвищою результативністю та ефективністю функціонування підприємств, установ та організацій, які працюють у сфері видавничого бізнесу.

 

Головні завдання дисципліни:

- вивчення теоретичних основ підприємницької діяльності у сфері видавничої справи (класифікація підприємств видавничого бізнесу, особливості організаційних структур та структур управління підприємств видавничого бізнесу, персонал видавництв тощо).

- дослідження особливостей забезпечення підприємств видавничої сфери матеріально-технічними ресурсами (сировиною, матеріалами, комплектуючими виробами, устаткуванням тощо);

- з’ясування особливостей нематеріальних ресурсів (об’єктів інтелектуальної власності), які мають місце у видавничому бізнесі.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- основні техніко-економічні поняття, які характеризують результативність та ефективність виробничо-господарської діяльності підприємств видавничої справи;

- особливості формування витрат та цін на видавничу продукцію;

- закономірності організації виробничих процесів (основних, допоміжних і обслуговуючих) на підприємствах та в організаціях видавничої справи.

 

вміти:

- виконувати розрахунки стосовно матеріально-технічних ресурсів (компонентів) виробництва друкованої продукції;

- виконувати розрахунки стосовно персоналу видавництв та виробничих фондів (основних та оборотних) видавництв;

- аналізувати результативність та ефективність роботи видавництв за допомогою показників прибутковості, рентабельності, платоспроможності та фінансової стійкості;

- проектувати раціональну виробничу структуру, а також виробничу та соціальну інфраструктури підприємств видавничого бізнесу;

- виконувати розрахунки критичних обсягів виробництва («точка» беззбитковості) видавництва, а також розрахунки собівартості продукції видавництв та відпускних цін на видавничу продукцію різних видів.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Підприємство як суб’єкт господарювання. Управління підприємством. Персонал. Капітал і виробничі фонди. Нематеріальні ресурси та активи. Оборотні кошти. Інвестиційна діяльність підприємства. Витрати й ціни на продукцію (роботи, послуги). Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств. Продуктивність, мотивація та оплата праці. Антикризова система господарювання. Сучасні проблеми теорії організації виробництва. Виробничий процес та організаційні типи виробництв. Організація і планування технічної підготовки виробництва. Регулювання, прогнозування та планування діяльності підприємств. Організаційно-виробниче забезпечення якості та конкурентоспроможності продукції. Економічне обґрунтування інженерних рішень.

 

Види робіт: письмова творча робота, комплексно-кваліфікаційне завдання (тест).