Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Основи спеціальної психології та педагогіки

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)

 

Мета навчальної дисципліни: вивчення та засвоєння загальних основ спеціальної психології та педагогіки, основних понять, термінології, методів навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами, формування уявлень про психологічні особливості людини з інвалідністю.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- теоретичні засади спеціальної психології та спеціальної педагогіки (дефектології);

- основні проблеми і завдання спеціальної психології та спеціальної педагогіки (дефектології);

- психологічні особливості людини з інвалідністю;

- основні психологічні засоби навчання дитини (та дорослої людини) з інвалідністю.

 

вміти:

- самостійно працювати з науковою літературою;

- застосовувати знання, вміння і навички у практичній роботі з людьми з інвалідністю;

- користуватися основними психологічними засобами діагностики та корекції дисгармонійного розвитку.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1. Спеціальна психологія та педагогіка як наука про дітей із вадами розвитку.

Тема 2. Технології та методи спеціальної освіти.

Тема 3. Психологія розумово відсталої дитини.

Тема 4. Психологія дітей зі слабо виразними вадами у психічному розвитку (ЗПР).

Тема 5. Психологія осіб із порушенням слуху.

Тема 6. Психологія осіб із порушенням зору.

Тема 7. Психологія дітей із порушенням мовлення.

Тема 8. Психологія дітей із порушеннями функцій опорно-рухового апарату.

Тема 9. Психологія дітей із синдромом раннього дитячого аутизму.

Тема 10. Психологія дітей із дисгармонійним складом особистості.

Тема 11. Психологія дітей зі складними порушеннями розвитку.

Тема 12. Психологія дітей дошкільного віку з аномаліями розвитку. Спеціальна дошкільна педагогіка.

Тема 13. Засоби забезпечення корекційно-освітнього процесу в системі спеціальної освіти.

Тема 14. Перспективи розвитку спеціальної психології та педагогіки.

Тема 15. Первинне виявлення порушень розвитку в дитини.

Тема 16. Професійна діяльність та особистість педагога системи спеціальної освіти.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.