Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Особливості коуч-проектів у соціальній роботі

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)

 

Мета начальної дисципліни: ознайомлення студентів із терміном «коучинг» у соціальному контексті та у порівнянні його із суміжними концепціями «менторингу» як інтерактивної технології та наставництвом і тренерством.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

–       історію виникнення коучингу;

–       основні положення тренерства, менторингу, наставництва та їх відмінності;

–       методи коучингу на розвиток умінь, постановки цілей і стратегічного планування;

 

вміти:

–       використовувати методи коучінгу в соцроботі;

–       розроблювати програми стратегічного планування;

–       впроваджувати коучинг у діяльність соціальних організацій.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Історія виникнення коуч-підходу. Основні положення про коучинг М. Аткінсона, У. Т. Голві, А. Ґранта, К. Ґрифітса, Е. Парслоу, Дж. Роджерса, Дж. Уітмора та інші. Види коучингу: індивідуальний, груповий, командний, кар’єрний, корпоративний, бізнес-коучинг, лайф-коучинг, коучинг конфліктів тощо. Найпоширеніші технології коучингу. Традиційні методи коучингу на розвиток умінь постановки цілей і стратегічного планування: GROW (абревіатура від англійських слів «goal» (ціль), «reality» (реальність), «option» (варіант), «will» (воля), SMART (абревіатура слів «specified» (конкретний), «measurable» (вимірюваний), «agreed» (узгоджений), «realistic» (реалістичний), «timed» (обмежений у часі) або SMAC (абревіатура слів «specified» (конкретний), «measurable» (вимірюваний), «achievable» (досяжний), «challenging» (стимулюючий); вправи «мозковий штурм», «колесо життя», «асоціації» і «тайм-менеджмент»; ведення щоденників, симуляції, візуалізації, шкалювання на визначення своїх умінь, мотивів, обмежень тощо. Чотириступенева модель GROW, розроблена Дж. Уітмором: перший етап «goal» (у пер. з англ. мета) – визначення цілей і завдань вирішення окресленої проблеми; другий етап «reality» (з англ. реальність) – окреслення стану проблеми, визначення ресурсів, знань, необхідних для її вирішення; третій етап «option» (з англ. варіант) – пошук можливих шляхів вирішення проблеми, вибір найоптимальніших; четвертий етап «will» (з англ. воля) – застосування обраних стратегій, перевірка в дії.

 

Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна науково-дослідна робота, модульні (контрольні) роботи, залік.