Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Позитивна психологія

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4) залік

 

Програму вивчення навчальної дисципліни «ПОЗИТИВНА ПСИХОЛОГІЯ» розроблено відповідно до освітньо-професійної програми підготовки здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» за спеціальністю 053 Психологія галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки.

Позитивна психологія – новітній напрям наукової психології, орієнтований на з’ясування сутності психологічного здоров’я і факторів, що сприяють оптимальному функціонуванню людини та її благополуччя. Позитивна психологія ставить своєю науковою проблемою пошук відповідей на питання про те, як жити хорошим, гідним життям, отримуючи від життя задоволення, знаходячи в ній сенс, реалізуючи в ній свої сильні сторони, розвиваючись і роблячи свій внесок у життя близьких людей і суспільства.

Курс містить огляд витоків та історичних передумов виникнення позитивної психології як наукового напряму досліджень у галузі психології особистості, внесок провідних вчених галузі у становлення та розвиток позитивної психології.

Розглядаються базові поняття курсу: поняття щастя, благополуччя, процвітання, сильні сторони особистості, усвідомленість, емоційний та соціальний інтелект, вітальність (енергія тіла), практики самозбереження та самоефективності.

Дисципліна має міжпредметні зв’язки з такими базовими курсами, як «Загальна психологія», «Психологія особистості», «Вікова психологія», «Соціальна психологія» та передбачає наявність базових знань із суміжних курсів: «Психологія», «Біологія», «Філософія», «Культурологія».

 

Мета курсу: ознайомити студентів із основними сучасними тенденціями в розвитку сучасних психологічних уявлень про особистість та її розвиток, дати студентам систематизовані знання у рамках новітнього напряму сучасної психології, який вивчає роль позитивних цінностей та рис особистості у забезпеченні досягнення людиною суб’єктивного, психологічного та соціального благополуччя.

 

Завдання курсу:

- розкрити зміст теоретичних та емпіричних досліджень, а також психотехнічних практик, які було розроблено в позитивній психології в різні історичні періоди;

- дати загальне уявлення про психологічні передумови відчуття людиною суб’єктивного, психологічного та соціального благополуччя;

- розглянути проблематику внутрішньої сутності, ціннісно-смислових конотацій, мотивації, характеру та спрямованості;

- сформувати уявлення про психологічне здоров’я, нормальний та аномальний розвиток особистості;

- оволодіти методами психологічної діагностики цінностей та суб’єктивного благополуччя особистості;

- висвітлити можливості застосування набутих знань у наданні психологічної самодопомоги та супроводу інших.

 

У результаті вивчення курсу студент повинен

знати:

- теоретико-методологічні засади та методи позитивної психології;

- основні напрями розвитку позитивної психології в галузі психології особистості;

- уявлення про витоки людської позитивності, її роль у становленні зрілої особистості, у збереженні здоров’я людини;

- психологічну структуру особистості з точки зору позитивної психології, індивідуальні та соціально-психологічні закономірності формування позитивного способу мислення;

- психологічні чинники, які зумовлюють суб’єктивне відчуття особистого та соціального благополуччя та щастя.

 

оволодіти уміннями та навичками:

- систематизації та аналізу набутих знаннь з метою позитивного розуміння особистості;

- користуватись психодіагностичним інструментарієм, розробленим у рамках позитивної психології, професійно-психологічної спостережливості, складання психологічного портрету;

- стимулювати переживання позитивних емоцій при соціальній взаємодії;

- використовувати методи та технології роботи на індивідуальному та організаційному рівнях, спрямовані на формування позитивних рис характеру та лідерських якостей.