Дисципліна: Соціологія громадської думки
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета навчальної дисципліни: сформувати у студентів комплексні знання про соціологію громадської думки; ознайомити із закономірностями і механізмами формування громадської думки, особливостями її вираження та функціонування; навчити студентів аналізувати громадську думку в контексті суспільно-політичних процесів та прийняття управлінських рішень; сформувати навички впливу на громадську думку з гуманістичною метою за допомогою коректних методів.
Результати навчання за дисципліною:
знати:
- історію дослідження громадської думки у світовому контексті та в Україні зокрема;
- структуру громадської думки, особливості її формування, вираження і функціонування;
- особливості природи та функції громадської думки за різних політичних режимів;
- механізми взаємодії громадської думки та ЗМІ;
- сучасний стан вивчення громадської думки і нові підходи до її аналізу;
- особливості соціологічної інтерпретації результатів опитування громадської думки в контексті виборів, прийняття рішень, підготовки коментарів для ЗМІ, проведення наукових досліджень тощо;
- соціально-класові детермінанти громадської думки про основні проблеми сучасності;
- основні параметри оціночного ставлення соціальних груп до актуальних проблем дійсності в сучасній Україні.
вміти:
- аналізувати громадську думку в Україні та світі;
- розуміти і пояснювати фактори, що впливають на формування та динаміку громадської думки;
- інтерпретувати дані соціологічних досліджень громадської думки;
- володіти методологічним та методичним інструментарієм дослідження громадської думки;
- оцінювати соціальні настрої та напрацьовувати рекомендації для прийняття рішень;
- аналізувати громадську думку в контексті виборів та здійснювати менеджмент виборчих кампаній, враховуючи стан громадської думки;
- розуміти і втілювати у практичній діяльності сприйняття інституту громадської думки як ключового елемента політичної демократії.
Зміст дисципліни (тематика):
Поняття „громадська думка”, її основні різновиди та функції. Процеси формування, функціонування, висловлювання та обліку використання громадської думки. Методи дослідження громадської думки. Соціально-психологічні основи управління громадською думкою. Громадська думка в політичній діяльності. Громадська думка і пропаганда, реклама, паблік рилейшнз. Маркетингові дослідження і громадська думка. Громадська думка в регулюванні соціальних процесів та відносин, підготовці та прийнятті управлінських рішень.
Види робіт: реферат, есе.