Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Спеціальний курс за професійним спрямуванням "Морфологія рухової активності"

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

 

Мета навчальної дисципліни: розкрити закономірності будови та адаптаційних зміни в організмі людини при заняттях фізичними вправами і спортом на субклітинному, клітинному, тканинному, органному, системному, загальноорганізменному та популяційному рівнях.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- адаптаційні процеси в організмі людини (на субклітинному, клітинному, тканинному, органному, системному, загальноорганізменному та популяційному рівнях) при заняттях фізичними вправами різної спрямованості;

- особливості будови тіла, у спортсменів різної спеціалізації та завдання формування певної статури тіла на шляху від новачка до висококваліфікованого спортсмена у представників різних спеціалізацій;

- морфологічні критерії спортивного відбору дітей для занять конкретними видами спорту;

- патоморфологічні зміни в організмі спортсмена які виникають при нераціональній організації тренувального процесу та перетренуванні.

 

вміти:

- об’єктивно оцінювати будову тіла дорослих дітей і підлітків;

- визначати морфологічні показники тренованості;

- оволодіти конкретними методами морфологічних досліджень що використовуються у спортивній морфології, їх застосуванню в спортивному та оздоровчому тренуванні.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1.    Вікова морфологія як наука про зміну будови тіла у зв’язку з віком і про функціональну обумовленість будови тіла на різних етапах індивідуального розвитку (онтогенезу).

Тема 2.    Місце вікової морфології в системі сучасної науки і її зв’язки з іншими науками: фізіологією, генетикою, педагогікою, теорією і методикою викладання фізичного виховання, медициною (зокрема з тими її розділами, які забезпечують збереження здоров’я дітей).

Тема 3.    Завдання вікової морфології.

Тема 4.    Методи вікової морфології: антропометрія, антропоскія, гістологічні та гістохімічні дослідження з вивченням мікроструктур деяких органів за допомогою світлової або електронної мікроскопії, методи вимірювання рухливості в суглобах (гоніометрія) і сили м’язових груп (динамометрія).

Тема 5.    Класифікація вікової морфології (загальна, спеціальна).

Тема 6.    Основні етапи розвитку організму людини (еволюційний, стабільний, інволюційний), їх особливості і періодизація.

Тема 7.    Основні закономірності росту і розвитку організму людини (ендогенність, циклічність, поступовість, незворотність, синхронність).

Тема 8.    Статеве дозрівання, його особливості.

Тема 9.    Основні ознаки статевого дозрівання дівчаток.

Тема 10.    Основні ознаки статевого дозрівання хлопчиків.

Тема 11.    Акселерація розвитку – феномен сучасної історичної епохи, який призводить до збільшення розмірів тіла і функцій організму (особливо рухових) у порівнянні з людьми попередніх поколінь таких же вікових груп.

Тема 12.    Акселерація внутрішньоутробного розвитку і після народження.

Тема 13.    Дисгармонійна акселерація розвитку.

Тема 14.    Акселерація і комплекс умов сучасного життя.

Тема 15.    Спадкова обумовленість акселерації.

Тема 16.    Фактори росту і розвитку організму.

 

Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальні роботи, реферативні повідомлення, контрольні завдання, залік.