Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Теорія та методологія соціальних комунікацій

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 180 (6)

 

Мета навчальної дисципліни: отримати знання про сутність соціальної комунікації, рівні, форми, засоби і технології руху смислів у соціальному просторі та часі.

 

Об’єкт вивчення дисципліни: інформаційний обмін між соціальними системами.

 

Предмет дисципліни: закони соціальної комунікації, універсальні засоби і механізми інформаційного обміну в суспільстві.

 

Результат вивчення навчальної дисципліни:

знати:.

-   сутнісний зміст поняття соціальної комунікації;

-   ґенезу досліджень соціальної комунікації в історичному контексті;

-   закони, методи та функції соціальної комунікації;

-   сутність соціальної комунікації в системі просторово-часових координат;

-   особливості мови як способу передачі інформації у процесі соціальної комунікації, її функції та засоби;

-   види професійно-орієнтованої комунікації.

 

вміти:.

-  характеризувати смислову специфіку соціальних комунікацій;

-  визначати види, рівні та форми соціальної комунікації;

-  розрізняти правду і хибу в соціальній комунікації;

-  визначати бар’єри та перешкоди соціальної комунікації та способи їх подолання;

-  розуміти специфіку використання форм мовної комунікації.

 

Зміст дисципліни (тематика).

Модуль 1. Місце теорії соціальної комунікації в системі комунікаційних наук

Сутнісний зміст поняття соціальної комунікації в онтологічному та гносеологічному аспектах. Сутність соціальної комунікації в контексті руху ідеальних об’єктів (смислів, образів) у багатовимірному віртуальному просторі та часі. Поняття смислової комунікації та її основні види. Цілі цілеспрямованої соціальної комунікації. Предмет, об’єкт, мета і завдання соціальної комунікації. Методи теорії комунікації. Функції теорії комунікації. Комунікаційні аспекти еволюції культури.

Хронологія суспільних комунікативних систем. Дослідження соціальної комунікації в історії соціально-філософської думки.

Соціальна зумовленість мови і комунікації. Стратифікаційна група соціологічних домінант комунікації: статус комунікантів, соціальна диференціація, соціальна інтеграція. Особливості соціальної диференціації комунікації. Ситуативна група соціологічних домінант комунікації: комунікативна роль, комунікативна сфера, комунікативна ситуація і комунікативна установка.

Модуль 2. Реалізація комунікаційної діяльності в соціальному просторі та часі

Сутність соціальної комунікації в контексті руху ідеальних об’єктів (смислів, образів) у багатовимірному віртуальному просторі та часі. Поняття смислової комунікації та особливості її реалізації. Сутність комунікаційних потреб та їх типологізація.

Поняття комунікаційної діяльності та її основні форми.

Ігрові аспекти соціальної комунікації: ґенеза, становлення та функціональні ознаки. Типологічна класифікація ігрової комунікаційної взаємодії. Сутність псевдогри як антиномії ігрової комунікаційної взаємодії.

Правда і хиба в аспекті соціальної комунікації. Реалізація принципу правдивості на різних рівнях комунікаційної діяльності.

Еволюція соціальних комунікацій у контексті формування соціальної пам’яті: процес формування соціальної пам’яті в контексті соціальної комунікативної діяльності; Структура соціальної пам’яті суспільства: соціальне несвідоме, культурна спадщина, соціальний менталітет.

Модуль 3. Мовні особливості реалізації соціальної комунікації

Мова як спосіб передачі інформації у процесі соціальної комунікації та її засоби. Співвідношення мовних та мовленевих функцій у соціально-комунікативному процесі. Комунікаційні перешкоди та викривлення у процесі передачі вербальної інформації.

Поняття діалогу та його сутнісні ознаки. Основні мовні особливості діалогу. Типологічна класифікація діалогів.

Поняття монологу та його сутнісні ознаки. Основні мовні особливості монологу. Класифікація монологів.

Поняття комунікації як функції управління. Особливості внутрішніх комунікацій в організаціях та їх структура.

Специфіка маркетингових комунікацій та їх основні ознаки.

Поняття політичної комунікації, її структура, засоби і моделі.

Сутність релігійної комунікації та її основні риси.

 

Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна робота, тестові завдання.