Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Теоретичні моделі і технології соціальної роботи (ХІСТ)

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)

 

Мета навчальної дисципліни: вивчення студентами як вітчизняних, так і зарубіжних сучасних моделей і технологій соціальної роботи з урахуванням специфіки організації соціальної роботи в Україні.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- сутність технологічного підходу в пізнанні сучасної соціальної дійсності і діяльності,

- причини технологізації соціальної діяльності, теоретичну модель соціальної технології та етапи технологізації соціальних процесів;

- зміст поняття „технологізація соціальної роботи”;

- функції технологій соціальної роботи та моделі практики соціальної роботи;

- теоретичні основи діагностики й аналізу соціальної напруженості;

- специфіку і теоретичні основи розробки загальних технологій соціальної роботи, міждисциплінарних технології та методик, які використовуються в соціальній роботі;

- основні технології та методики соціальної роботи, практичний досвід застосування соціальних технологій у роботі з конкретними соціальними групами та в різних сферах життя.

 

вміти:

- реалізувати на практиці набуті теоретичні знання з „технологізації соціальної роботи” (самостійно або із залученням необхідних фахівців);

- аналізувати ситуацію та обґрунтовувати необхідність застосування тієї або іншої соціальної технології у практиці соціальної роботи;

- застосовувати на практиці загальні технології соціальної роботи;

- застосовувати на практиці міждисциплінарні технології і методики в соціальній роботі;

- визначати комплексне застосування загальних і міждисциплінарних технологій соціальної роботи в конкретних ситуаціях соціальної роботи з різними категоріями клієнтів;

- розробляти рекомендації щодо вдосконалення змісту технологій та поліпшення використання технологій у практиці соціальної роботи з конкретними групами клієнтів.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1. Соціальні технології: поняття, суть, принципи, типології.

Тема 2. Технологічний процес у соціальній роботі, його сутність та специфіка.

Тема 3. Соціально-технологічна специфіка соціальної роботи.

Тема 4. Організаційно-управлінські технології в соціальній роботі.

Тема 5. Соціологічні, психологічні та соціально-педагогічні технології в соціальній роботі.

Тема 6. Технологія цілепокладання, прогнозування й моделювання в соціальній роботі.

Тема 7. Технології соціальної діагностики.

Тема 8. Технологія соціальної адаптації та реабілітації в соціальній роботі.

Тема 9. Технології соціальної корекції та терапії в соціальній роботі.

Тема 10. Технологія соціального консультування та соціальної профілактики.

Тема 11. Технології соціальної роботи з клієнтами „групи ризику”.

Тема 12. Технології соціальної роботи з дезадаптованими дітьми, підлітками і молоддю.

Тема 13. Технології роботи соціального працівника із сім’єю.

Тема 14. Технології соціальної роботи з людьми з інвалідністю.

Тема 15. Технології соціальної роботи з людьми похилого віку.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.