Дисципліна: Ціноутворення
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів розуміння основних принципів та засад ведення підприємницької діяльності на основі маркетингового підходу, зокрема з використанням належних підходів щодо ринкового ціноутворення.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- сутність, цілі та завдання ціноутворення;
- особливості реалізації заходів з ціноутворення на ринку споживчих товарів та товарів виробничого призначення;
- особливості ціноутворення на стадіях життєвого циклу товару;
- основні методи ціноутворення;
- основні стратегії ціноутворення при виведенні на ринок нового товару;
- методи та засоби цінового стимулювання;
- основні чинники впливу на процес формування ринкової ціни.
вміти:
- формувати ціну товару;
- оцінювати рівень еластичності попиту за ціною;
- визначити ринкову ціну послуг;
- добирати цінову стратегію на основі аналізу особливостей товару;
- розробляти заходи цінового стимулювання;
- розраховувати ціни товарів з допомогою засобів інформаційних технологій.
Зміст дисципліни (тематика):
1. Ціна та її сутність, принципи ринкового ціноутворення.
2. Ціноутворення на ринках різних типів. Система цін.
3. Витрати та прибуток у структурі ціни.
4. Структура ціни реалізації та її розрахунок.
5. Державне регулювання цін у ринковій економіці.
6. Цінова політика та стратегія підприємства.
7. Методи встановлення цін.
8. Встановлення цін на експортну продукцію.
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.
