Дисципліна: Вікова психологія
Кількість годин (кредитів ЄКТС) – 150 (5)
Мета: формування у студентів ґрунтовних знань про зміст і закономірності динаміки психічного розвитку індивіда протягом онтогенезу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- основні закономірності психічного розвитку індивіда на різних етапах;
- основні принципи і методи побудови досліджень у віковій психології;
- основні критерії періодизації психічного розвитку;
- особливості формування пізнавальних, емоційно-вольових процесів, особистості протягом онтогенезу;
вміти:
- пояснювати різні аспекти психічного розвитку людини з позицій різних концепцій із урахуванням вікової специфіки;
- ставити перед собою науково-пізнавальну задачу та розв’язувати її, враховуючи якісні характеристики психологічного розвитку людини;
- обґрунтовувати використання конкретних психодіагностичних, розвивальних та корекційних заходів із урахуванням вікових та індивідуальних відмінностей людини.
Зміст дисципліни (тематика): Теоретичні та методологічні основи вивчення вікової динаміки психічних феноменів. Дитяча психологія. Психологія підліткового та раннього юнацького віку. Психологічні особливості періоду дорослості.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальні та творчі роботи, колоквіуми, контрольні завдання.