Дисципліна: Загальна педагогіка
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)
Мета навчальної дисципліни: пізнання закономірностей педагогічної діяльності та індивідуально-психологічних властивостей особистості; формування потреби в особистісному розвитку, вмінь виявляти задатки до певного виду діяльності, досягати індивідуальних цілей у процесі навчання, будувати систему психолого-педагогічних знань, які сприятимуть ефективності професійної діяльності, підвищенню культури педагогічного спілкування.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- основні педагогічні поняття, перелік яких подається до кожної програми;
- основні положення сучасних педагогічних теорій, які ґрунтуються на особистісно-орієнтованому розвивальному підході;
- методологічні основи процесу виховання та навчання, їх сутності;
- психологічні основи навчання й виховання;
- наукові методи діагностики вікових та індивідуальних особливостей учнів;
- зміст, форми і методи навчання, активізації пізнавальної діяльності особистості;
- педагогічні основи формування та управління розвитком колективу;
- функціонування освітньої системи в країні.
вміти:
- проводити навчально-виховну роботу з учнями у відповідності до основних педагогічних закономірностей і принципів;
- планувати педагогічну діяльність, ставити мету і задачі, намічати близькі, середні і віддалені перспективи;
- застосовувати у практичній діяльності основні форми організації виховання і навчання учнів шкіл і позашкільних навчальних закладів;
- використовувати у практичній роботі методи і засоби виховання та навчання, обираючи оптимальне співвідношення для конкретних ситуацій;
- ефективно керувати діяльністю і спілкуванням учнів у колективі у процесі уроку та виховних заходів;
- організувати колектив учнів на виконання певних задач, аналізувати педагогічні ситуації, результати виховання і навчання, вивчати учнів та учнівські колективи, виявляти причини відставання у навчанні, недоліки проведення і намічати ефективні засоби щодо їх подолання;
- займатися самоосвітою, використовувати у практичній діяльності досягнення педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, проводити доступні педагогічні дослідження, проявляти творчий підхід до справи, не допускаючи формалізму і шаблону в педагогічній діяльності;
- ефективно виконувати функції класного керівника, організувати позакласну і позашкільну роботу з учнями, а також роботу з батьками, громадськими організаціями, органами учнівського самоврядування.
Зміст дисципліни (тематика):
Тема 1. Виникнення та розвиток педагогіки. Педагогіка як наука.
Тема 2. Розвиток, соціалізація та виховання особистості.
Тема 3. Виховання як педагогічний процес.
Тема 4. Учитель як організатор навчально-виховного процесу.
Тема 5. Дидактика – теорія освіти та навчання. Зміст освіти.
Тема 6. Поняття про принципи навчання.
Тема 7. Методи і засоби навчання.
Тема 8. Форми організації навчання.
Тема 9. Суть процесу виховання.
Тема 10. Механізми, закономірності та принципи виховання.
Тема 11. Форми та методи виховання.
Тема 12. Виховання особистості в колективі.
Тема 13. Взаємодія школи, сім’ї та громадських організацій у вихованні молоді.
Тема 14. Система освіти в Україні.
Тема 15. Методична робота та планування у школі.
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.