Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Загальна педагогіка

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)

 

Мета навчальної дисципліни: пізнання закономірностей педагогічної діяльності та індивідуально-психологічних властивостей особистості; формування потреби в особистісному розвитку, вмінь виявляти задатки до певного виду діяльності, досягати індивідуальних цілей у процесі навчання, будувати систему психолого-педагогічних знань, які сприятимуть ефективності професійної діяльності, підвищенню культури педагогічного спілкування.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

- основні педагогічні поняття, перелік яких подається до кожної програми;

- основні положення сучасних педагогічних теорій, які ґрунтуються на особистісно-орієнтованому розвивальному підході;

- методологічні основи процесу виховання та навчання, їх сутності;

- психологічні основи навчання й виховання;

- наукові методи діагностики вікових та індивідуальних особливостей учнів;

- зміст, форми і методи навчання, активізації пізнавальної діяльності особистості;

- педагогічні основи формування та управління розвитком колективу;

- функціонування освітньої системи в країні.

 

вміти:

- проводити навчально-виховну роботу з учнями у відповідності до основних педагогічних закономірностей і принципів;

- планувати педагогічну діяльність, ставити мету і задачі, намічати близькі, середні і віддалені перспективи;

- застосовувати у практичній діяльності основні форми організації виховання і навчання учнів шкіл і позашкільних навчальних закладів;

- використовувати у практичній роботі методи і засоби виховання та навчання, обираючи оптимальне співвідношення для конкретних ситуацій;

- ефективно керувати діяльністю і спілкуванням учнів у колективі у процесі уроку та виховних заходів;

- організувати колектив учнів на виконання певних задач, аналізувати педагогічні ситуації, результати виховання і навчання, вивчати учнів та учнівські колективи, виявляти причини відставання у навчанні, недоліки проведення і намічати ефективні засоби щодо їх подолання;

- займатися самоосвітою, використовувати у практичній діяльності досягнення педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, проводити доступні педагогічні дослідження, проявляти творчий підхід до справи, не допускаючи формалізму і шаблону в педагогічній діяльності;

- ефективно виконувати функції класного керівника, організувати позакласну і позашкільну роботу з учнями, а також роботу з батьками, громадськими організаціями, органами учнівського самоврядування.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Тема 1. Виникнення та розвиток педагогіки. Педагогіка як наука.

Тема 2. Розвиток, соціалізація та виховання особистості.

Тема 3. Виховання як педагогічний процес.

Тема 4. Учитель як організатор навчально-виховного процесу.

Тема 5. Дидактика – теорія освіти та навчання. Зміст освіти.

Тема 6. Поняття про принципи навчання.

Тема 7. Методи і засоби навчання.

Тема 8. Форми організації навчання.

Тема 9. Суть процесу виховання.

Тема 10. Механізми, закономірності та принципи виховання.

Тема 11. Форми та методи виховання.

Тема 12. Виховання особистості в колективі.

Тема 13. Взаємодія школи, сім’ї та громадських організацій у вихованні молоді.

Тема 14. Система освіти в Україні.

Тема 15. Методична робота та планування у школі.

 

Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів із викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до екзамену, екзамен.