Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Корекційна педагогіка та методика корекційної роботи

Загальна працеємкість курсу складає 5 кредитів, 150 академічних годин.

Мета: розкрити методологічні і теоретичні основи корекційної педагогіки, зокрема дошкільної, науково-теоретичні засади корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, розглянути історичний аспект розвитку теорії та практики спеціальної освіти, сучасні тенденції і проблеми організації педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, розкрити особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями психофізичного розвитку в умовах дошкільних навчальних закладів загального типу; сформувати у студентів знання, уміння та навички організації ефективної корекційної допомоги дітям з психофізичними порушеннями в інклюзивних групах, розуміння специфіки надання їм необхідної допомоги.

Завдання:

  • аналіз методологічних і теоретичних основ корекційної педагогіки, зокрема дошкільної;
  • ознайомлення майбутніх вихователів масової системи освіти з підходами держави і суспільства до організації освіти дітей, які мають суттєві недоліки психофізичного розвитку, основами теорії та історії корекційної педагогіки, основами її спеціальної дидактики та предметними галузями, основними поняттями корекційної педагогіки і спеціальної психології, особливостями і закономірностями розвитку різних категорій дітей з психофізичними вадами (глухих, сліпих, розумово відсталих, з порушеннями мовлення, емоційно-вольової сфери, соціальної поведінки, опорно-рухового апарату), комплексним діагностичним обстеженням дітей та комплектуванням освітніх установ для них, а також диференційованими та індивідуальними механізмами і прийомами корекційного навчання та виховання кожної із категорій дітей, головним чином, в умовах їх індивідуальної освіти.
  • презентація потужного гуманістичного потенціалу корекційної педагогіки і широкої технологічної оснащеності, які дозволяють вирішувати такі проблеми, які є непосильними для медицини та загальної педагогіки;
  • інформування майбутніх вихователів про стан допомоги дітям з особливими освітніми потребами на сучасному етапі розвитку держави, нормативно-правове забезпечення і практику надання корекційно-реабілітаційної допомоги різним контингентам дітей з особливостями психофізичного розвитку;
  • забезпечення необхідної теоретичної підготовки студентів з питань корекційної педагогіки, зокрема дошкільної, пов’язаних з розумінням особливостей проблемної дитини раннього і дошкільного віку та можливих шляхів надання їй допомоги, формування уявлення про значущість своєчасного виявлення порушень розвитку в дітей, шляхи та способи попередження, діагностики та корекції порушень психофізичного розвитку у дітей раннього і дошкільного віку;
  • ознайомлення з педагогічними технологіями виховання і навчання дітей дошкільного віку з порушеннями або відхиленнями в розвитку;
  • ознайомлення з особливостями забезпечення індивідуалізації розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку з особливими потребами; формування вміння складати індивідуальні програми розвитку, навчання і виховання дітей з порушеннями психофізичного розвитку, які перебувають в загальноосвітньому просторі дошкільного закладу;
  • формування професійного інтересу у педагогів масової системи дошкільної освіти до проблеми виховання і навчання дітей з відхиленнями в розвитку, розкриття перед ними освітніх можливостей різних предметних галузей корекційної педагогіки і потенційних можливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

 

В результаті вивчення дисципліни "Корекційно-реабілітаційні служби"

студент повинен

знати:

  • основні поняття корекційної педагогіки; фактори шкільної дезадаптації, їх характеристику;
  • передумови розвитку адаптаційних порушень та форми їх

прояву;

  • основні види порушень;
  • рівні діагностичної діяльності;
  • діагностику порушень шкільної адаптації;
  • програму і методику педагогічного діагностування адаптаційних порушень загальнопедагогічні принципи корекційно-розвиваючого навчання; форми корекційної роботи;
  • напрямки і методи педагогічної роботи з профілактики та корекції відхилень у поведінці дітей;
  • форми взаємодії суб'єктів освітнього процесу в діагностичнокорекційної роботи з дітьми ризику шкільної дезадаптації; функції суб'єктів діагностично-корекційної роботи; умови оптимальної взаємодії суб'єктів.

 

вміти:

  • використовувати знання про основи корекційної педагогіки в виховноосвітній роботі з дітьми групи ризику;
  • аналізувати дані поточної і етапної педагогічної діагностики;
  • використовувати знання корекційної педагогіки у

           позаурочній роботі з дітьми групи ризику;

  • використовувати в роботі з дітьми ризику корекційні завдання і регулювати їх складність.

 

ОписТема 1. Загальні особливості корекційної педагогіки. Тема 2. Категоріально-понятійний апарат корекційної педагогіки. Організація і структура спеціальної освіти в Україні. Тема 3. Загальна характеристика дітей з інвалідністю. Тема 4. Характеристика девіантної поведінки.

Види навчальної роботи: лекції, практичні заняття.

Вивчення курсу закінчується іспитом.

Оцінювання: поточний (опитування, письмові роботи), підсумковий (іспит)

Мова викладання: українська.