Дисципліна: Корекційно-реабілітаційні служби
Загальна працеємкість курсу складає 5 кредитів, 150 академічних годин.
Мета: забезпечити майбутніх спеціалістів теоретичними знаннями з основ організації роботи корекційно-реабілітаційних служб, їх завдань структури та функцій; уміннями забезпечити необхідні соціально психологічні умови підвищення ефективності діяльності людини в усіх сферах суспільного життя, сприяти розвитку і захисту психічного здоров’я особистості.
Завдання:
- ознайомити студентів з основами загальнотеоретичних питань щодо організації корекційно-реабілітаційних служб;
- формувати у майбутніх спеціалістів знання про мету, завдання, структуру та функції корекційно-реабілітаційних служб;
- висвітлити специфіку основних видів та напрямків діяльності корекційно-реабілітаційних служб;
- проаналізувати особливості корекційно-реабілітаційних служб системи освіти, специфіку роботи практичного психолога, соціального працівника, реабілітолога при центрах соціальних служб для молоді та реабілітаційних центрах;
- детально розкрити специфіку діяльності основних видів систем, корекційно-реабілітаційних служб системи освіти;
- виробити у студентів ряд умінь та навичок застосування набутих знань у практичних сферах своєї діяльності;
- активізувати особистісний та творчий потенціал майбутнього фахівця;
- організувати самостійну роботу студентів щодо закріплення та розширення наукових знань з дисципліни за підручниками, навчальними і методичними посібниками, періодичними виданнями з фаху, іншими літературними джерелами.
Навчальна дисципліна сприяє виробленню компетентностей:
- Функціонально-поведінкова компетентність (знання теорії та методики корекційної освіти, функціональних обов’язків у сфері працевлаштування; уміння дотримуватись норм професійного корекційно-педагогічного етикету; здатність виявляти чесність, порядність, принциповість, толерантність, гуманність під час освітньої та професійно-корекційної діяльності, досвід відповідального і сумлінного ставлення до виконання своїх професійних обов’язків; вміння використовувати професійні знання у складних життєвих ситуаціях та надавати особам, які цього потребують, відповідну психолого-педагогічну допомогу).
- Глибокі знання про організацію, управління, нормативно-правове забезпечення, соціально-економічні та культурні умови діяльності спеціальних установ, закладів для дітей та дорослих осіб із порушеннями психофізичного розвитку, інклюзивних закладів освіти, навчально-реабілітаційних, інклюзивно-ресурсних центрів, центрів підтримки інклюзивної освіти; сучасні досягнення корекційно-педагогічної теорії і практики; Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», Конвенцію про права дитини, нормативно-правові акти та державні документи з питань навчання і виховання дітей з порушеннями психофізичного розвитку; державної мови відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
В результаті вивчення дисципліни "Корекційно-реабілітаційні служби"
студент повинен
знати:
- основи організації корекційно-реабілітаційної служби, завдання, структуру і функції;
- особливості основних видів та напрямків діяльності корекційно-реабілітаційних служб;
- специфіку діяльності складових системи корекційно-реабілітаційних служб;
- вимоги до особистості та професійних характеристик практикуючого психолога, реабілітолога, соціального працівника.
- застосовувати отримані теоретичні знання на практиці для організації корекційно-реабілітаційних служб, які функціонують у різних відомствах;
- забезпечення культури роботи з основними законодавчими та інструктивними документами щодо організації корекційно-реабілітаційних служб;
- засвоїти техніки творчої професійної діяльності практикуючого психолога, реабілітолога, соціального працівника, у різних структурних складових системи корекційно-реабілітаційної служби;
- забезпечити належний рівень психічного здоров’я, соціально-психологічний захист і підтримку індивідуального розвитку громадян, з урахуванням їх здібностей, особливостей життя і праці.
вміти:
Опис: Тема 1. Основні аспекти діяльності корекційно-реабілітаційних служб
Тема 2. Волонтерські групи як ресурс соціально-педагогічної діяльності державних і громадських організацій. Тема 3. Неурядові організації у вирішенні соціальних проблем сім’ї, дітей та молоді. Тема 4. Інклюзивно-ресурсні центри.
Види навчальної роботи: лекції, практичні заняття.
Вивчення курсу закінчується іспитом.
Оцінювання: поточний (опитування, письмові роботи), підсумковий (іспит).