Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Корекційно-реабілітаційні служби

Загальна працеємкість курсу складає 5 кредитів, 150 академічних годин.

Мета: забезпечити майбутніх спеціалістів теоретичними знаннями з основ організації роботи корекційно-реабілітаційних служб, їх завдань структури та функцій; уміннями забезпечити необхідні соціально психологічні умови підвищення ефективності діяльності людини в усіх сферах суспільного життя, сприяти розвитку і захисту психічного здоров’я особистості.

Завдання:

  • ознайомити студентів з основами загальнотеоретичних питань щодо організації корекційно-реабілітаційних служб;
  • формувати у майбутніх спеціалістів знання про мету, завдання, структуру та функції корекційно-реабілітаційних служб;
  • висвітлити специфіку основних видів та напрямків                діяльності корекційно-реабілітаційних служб;
  • проаналізувати особливості корекційно-реабілітаційних служб системи освіти, специфіку роботи практичного психолога, соціального працівника, реабілітолога при центрах соціальних служб для молоді та реабілітаційних центрах;
  • детально розкрити специфіку діяльності основних видів систем, корекційно-реабілітаційних служб системи освіти;
  • виробити у студентів ряд умінь та навичок застосування набутих знань у практичних сферах своєї діяльності;
  • активізувати особистісний та творчий потенціал майбутнього фахівця;
  • організувати самостійну роботу студентів щодо закріплення та розширення наукових знань з дисципліни за підручниками, навчальними і методичними посібниками, періодичними виданнями з фаху, іншими літературними джерелами.

 

Навчальна дисципліна сприяє виробленню компетентностей:

-         Функціонально-поведінкова компетентність (знання теорії та методики корекційної освіти, функціональних обов’язків у сфері працевлаштування; уміння дотримуватись норм професійного корекційно-педагогічного етикету; здатність виявляти чесність, порядність, принциповість, толерантність, гуманність під час освітньої та професійно-корекційної діяльності, досвід відповідального і сумлінного ставлення до виконання своїх професійних обов’язків; вміння використовувати професійні знання у складних життєвих ситуаціях та надавати особам, які цього потребують, відповідну психолого-педагогічну допомогу).

-         Глибокі знання про організацію, управління, нормативно-правове забезпечення, соціально-економічні та культурні умови діяльності спеціальних установ, закладів для дітей та дорослих осіб із порушеннями психофізичного розвитку, інклюзивних закладів освіти, навчально-реабілітаційних, інклюзивно-ресурсних центрів, центрів підтримки інклюзивної освіти; сучасні досягнення корекційно-педагогічної теорії і практики; Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», Конвенцію про права дитини, нормативно-правові акти та державні документи з питань навчання і виховання дітей з порушеннями психофізичного розвитку; державної мови відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.

В результаті вивчення дисципліни "Корекційно-реабілітаційні служби"

студент повинен

знати:

  • основи організації корекційно-реабілітаційної служби, завдання, структуру і функції;
  • особливості основних видів та напрямків діяльності корекційно-реабілітаційних служб;
  • специфіку діяльності складових системи корекційно-реабілітаційних служб;
  • вимоги до особистості та професійних характеристик практикуючого психолога, реабілітолога, соціального працівника.
  • застосовувати отримані теоретичні знання на практиці для організації корекційно-реабілітаційних служб, які функціонують у різних відомствах;
  • забезпечення культури роботи з основними законодавчими та інструктивними документами щодо організації корекційно-реабілітаційних служб;
  • засвоїти техніки творчої професійної діяльності практикуючого психолога, реабілітолога, соціального працівника, у різних структурних складових системи корекційно-реабілітаційної служби;
  • забезпечити належний рівень психічного здоров’я, соціально-психологічний захист і підтримку індивідуального розвитку громадян, з урахуванням їх здібностей, особливостей життя і праці.

вміти:

 

Опис: Тема 1. Основні аспекти діяльності корекційно-реабілітаційних служб

Тема 2. Волонтерські групи як ресурс соціально-педагогічної діяльності державних і громадських організацій. Тема 3. Неурядові організації у вирішенні соціальних проблем сім’ї, дітей та молоді. Тема 4. Інклюзивно-ресурсні центри.

Види навчальної роботи: лекції, практичні заняття.

Вивчення курсу закінчується іспитом.

Оцінювання: поточний (опитування, письмові роботи), підсумковий (іспит).