Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Комп'ютерна графыка

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)

 

Метою дисципліни є навчання студентів методам обробки графічної інформації засобами сучасного програмного забезпечення.

Курс спрямовано на набуття студентами базових знань, необхідних для ефективної обробки інформації, поданої в графічній формі, а також для використання комп’ютерних зображень у навчальній і майбутній професійній діяльності. У процесі вивчення начальної дисципліни студенти отримають необхідний обсяг теоретичного матеріалу та практично оволодіють сучасними комп’ютерними засобами і середовищами для створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень. Однаково важливими є уміння створювати як нові зображення та рисунки, так і редагувати наявні, перетворювати формати комп’ютерних зображень та їхні колірні моделі, імпортувати належним чином підготовлені графічні зображення в офісні документи, у Веб-сайти тощо.

 

Предметом дисципліни є створення, зберігання і обробка графічної інформації за допомогою ЕОМ.

 

Завдання дисципліни:

– сформувати знання, вміння й навички роботи з різного роду графічною інформацією засобами спеціалізованого програмного забезпечення, інсталяції, модернізації та експлуатації спеціалізованого програмного забезпечення, комп’ютерних систем, комплексів цільового призначення для роботи з графічними зображеннями;

– навчити студентів імпортувати, експортувати графічну та текстову інформацію;

– створювати та зберігати шаблони, опанувати алгоритми, які потребують візуалізації об’єктів та графічних зображень;

– користуватися сучасними засобами інженерної та комп’ютерної графіки, які орієнтовані на розв’язування технічних задач, а також набути навички самостійної роботи із програмними комплексами.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • теоретичні основи комп’ютерної графіки;
  • програмні пакети, що забезпечують створення та обробку зображень растрової і векторної графіки;
  • особливості імпорту, експорту графічної інформації;
  • основні параметри комп’ютерних зображень;
  • призначення, можливості, засоби, технології і сфери застосування комп’ютерної графіки;
  • принципи побудови растрових і векторних графічних зображень;
  • основні параметри комп’ютерних зображень;
  • принципи організації та типи колірних моделей;
  • поняття про формати графічних файлів, їхні основні характеристики та перетворення;
  • методи обробки зображень у растрових і векторних графічних редакторах;
  • застосування зображень в офісних і гіпертекстових документах, поліграфічних виданнях та мультимедійних продуктах;

 

вміти:

  • вирізняти та налаштовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки графічних об’єктів;
  • задавати параметри графічних об’єктів;
  • створювати, обробляти та зберігати графічну інформацію;
  • створювати та редагувати графічні об’єкти;
  • здійснювати імпорт, експорт графіки у Веб-сайти;
  • використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки графічної інформації;
  • складати та реалізувати графічні алгоритми створення й редагування зображень інструментальними засобами графічних редакторів;
  • використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для візуалізації об’єктів та процесів;
  • створювати, редагувати і оформлювати растрові графічні зображення різної складності;
  • створювати, редагувати і оформлювати векторні графічні зображення різної складності;
  • використовувати спеціалізовані ефекти при оформленні документів різної складності
  • проводити сканування графічних об’єктів та їх подальше редагування;
  • проводити монтаж графічних об’єктів;
  • використовувати можливості середовищ графічних редакторів для вирішення фахових завдань.

 

Опис дисципліни

Метою викладання предмета «Комп’ютерна графіка» є оволодіння основними прийомами комп’ютерної графіки та застосування їх у курсових та дипломних проектах. На сьогоднішній день графічні програмні продукти є самими розповсюдженими для роботи з графікою. Вони стали незамінними інструментами в арсеналі фахового дизайнера. Курс дисципліни сприяє вихованню загальнокультурного та фаховоінформаційного рівня, навчає розглядати та оцінювати прийоми побудови 3-д моделей та графічних зображень. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в навчально-проектних завданнях та майбутній професійній діяльності студента. Вивчення дисципліни полягає в ознайомленні студентів з роллю графічного дизайну в утворенні мовного середовища, розкриття принципів функціонування графічних програм та ознайомлення студентів з пакетами графічних програм

 

Зміст дисципліни (тематика):

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1

Апаратні та програмні засоби комп’ютерної графіки

Тема 1. Збереження графічної інформації.

Графічні файли. Роздільна здатність та графічні формати. Зображення кольорів. Формати графічних файлів: BMP, TIFF, GIF, PNG, JPG, psd. Векторні формати. Алгоритми стиснення зображень. Формати збереження растрових зображень. Формати збереження векторних зображень. Поширені формати графічних файлів, їхні переваги, недоліки та сфери застосування. Методи стискання графічних даних.

Імпорт та експорт зображень у редакторах CorelDraw та Adobe Photoshop. Перетворення файлів з одного формату в інший. Імпорт та експорт зображень в офісних застосуваннях. Поняття про растеризацію та векторизацію зображень.

Тема 2. Програмні засоби комп’ютерної графіки.

Особливості редакторів векторної і растрової графіки. Огляд основних функціональних можливостей і особливостей роботи в середовищі таких графічних редакторів, як Раint.Net, Adobe Illustrator, GIMP, Corel PHOTO-PAINT, Corel PaintshopPro X, Corel Xara. Використання графічних браузерів ACDSee, FireGraphics.

Тема 3. Стандартні пристрої введення-виведення графічної інформації.

Стандартні пристрої виведення графічних даних. Монітор (дисплей). Векторні та растрові дисплеї. Монітори з електронно-променевою трубкою. Основні характеристики електронно-променевих моніторів. Рідкокристалічні дисплеї. Основні характеристики рідкокристалічних дисплеїв. Газоплазмові панелі. Сенсорні екрани. Відеоплата (відеоадаптер).

Стандартні пристрої введення інформації. Клавіатура. Класифікація клавіатур. Маніпулятор «миша». Трекбол.

Тема 4. Периферійні пристрої виведення графічної інформації.

Периферійні пристрої. Пристрої виведення графічної інформації. Принтери. Типи принтерів. Матричний принтер. Струменеві принтери. Колірний друк. Лазерні принтери. Світлодіодні принтери. Фотопринтери (термопринтери). Налаштування принтерів. Плотери.

Тема 5. Периферійні пристрої введення графічної інформації.

Периферійні пристрої. Пристрої введення графічної інформації. Сканери. Планшетні сканери. Листопротяжні сканери. Ручні сканери. Штрих-сканери. Основні характеристики сканерів. Роздільна здатність. Графічні планшети. Світлове перо. Цифрові фото- та відеокамери.

Тема 6. Графічна анімація.

Засоби для створення графічної анімації. Огляд середовища програми Macromedia Flash МХ. Робота з панелями інструментів Macromedia Flash МХ. Панель властивостей та її застосування. Малювання засобами Flash MX. Робота з текстом. Створення анімації. Використання прошарків.

Тема 7. Основи веб-дизайну та комп’ютерної графіки віртуального простору.

Етапи створення веб-сайтів. Підготовка графічних зображень. Корегування розмірів графічних зображень для веб-сайтів. Кольорова корекція графічних зображень.

 

Форма організації контролю усне опитування, тестові завдання, доповіді, реферативні роботи, іспит.